V.S.
Consiliul Județean Prahova a lansat în transparență decizională un proiect de hotărâre pentru actualizarea programului de transport județean prin curse regulate în județul Prahova. Navetiștii, elevii, profesorii și prahovenii nemulțumiți de programul actual al microbuzelor care efectuează curse între localitățile județului pot face propuneri de modificare până la sfârșitul lunii septembrie, având în vedere desele reclamații înregistrate în ultima perioadă. De asemenea, conform CJ, pentru cei interesați există și posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de hotărâre, în cazul în care acest lucru este cerut de o asociație legal constituită sau de către o altă instituție publică, până la data de 27 septembrie 2024.
”Necesitatea actualizării programului de transport public rutier de persoane prin curse regulate în trafic județean este motivată de numeroasele sesizări primite de la călători, care ne semnalează absența unor curse din graficele de circulație necesare pentru deplasarea la locurile de muncă sau la unitățile de învățământ. Acordarea prin Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 și prin HGR nr. 810/2023 a gratuității transportului pentru elevi a dus la creșterea fluxului de călători, această modificare legislativă survenind în timpul evaluării ofertelor din cadrul licitației Programului de transport. (…) Actualizarea traseelor nu modifică numărul de kilometri în mod substanțial și nu introduce condiții prin care s-ar fi permis selecția altor operatori. Prin actualizarea traseelor nu se schimbă echilibrul economic al contractului și nici obiectul acestuia, iar prin modificările propuse, operatorul desemnat câștigător rămâne același. Noul Program de transport și noile grafice de circulație, precum și noile licențe de traseu, vor sta la baza întocmirii unor acte adiționale de actualizare a Contractelor de delegare semnate cu operatorii de transport”, se arată în documentația aferentă proiectului de hotărâre.
Propunerile de modificare și graficele de circulație pot fi consultate pe pagina de internet a Consiliului Județean Prahova www.cjph.ro , accesând link-ul https://cjph.ro/informatii-publice/transparenta-decizionala/consultare-publica/, dar și la sediul Consiliului Județean Prahova, situat la Intrarea B – parter a Palatului Administrativ, proiectul de hotărâre se poate obține în copie, pe bază de cerere depusă la Registratura instituției.
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotărâre supus procedurii de transparență decizională, se pot depune prin formularul online disponibil pe pagina de internet a instituției accesând linkul: https://cjph.ro/wp-content/uploads/2022/07/FORMULAR_PENTRU_COLECTARE_DE_PROPUNERI_SUGESTII_OPINII_CU_VALOARE_DE_RECOMANDARE.docx; ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail informatii@cjph.ro, prin poștă, pe adresa Ploiești, Bd. Republicii nr. 2-4 sau la sediul instituției – Registratura, situată la Intrarea B, cam. 61, parter, Palatul Administrativ, de luni până vineri, între orele 8:00 – 16:30, până la data de 30 septembrie 2024 (reprezentând termenul de consultare publică – etapa primirii propunerilor/sugestiilor/opiniilor, după caz). Materialele transmise vor purta mențiunea ”Propuneri privind… (se va înscrie denumirea proiectului de hotărâre)”. Nepreluarea recomandărilor formulate și înaintate în scris va fi justificată în scris.