Doar patru din zece români înţeleg pe deplin majoritatea termenilor şi produselor financiar-bancare, în timp ce 10% au dificultăţi în a percepe exact semnificaţia termenilor de specialitate, reiese dintr-un studiu publicat, recent, de o agenţie specializată în cercetare de piaţă.
Conform documentului, intitulat «Financial Services Transformation», realizat de compania Exact Business Solutions – Research & Consulting și preluat de Agerpres, la începutul acestui an, patru din zece români (38%) s-au autoevaluat ca având o înţelegere foarte bună a majorităţii termenilor şi produselor financiar-bancare.
În plus, acelaşi eşantion a afirmat că nu întâmpină dificultăţi în înţelegerea acestora.
De asemenea, peste jumătate (53%) dintre respondenţi susţin că înţeleg «în mare parte» termenii şi produsele financiar-bancare, însă există anumite aspecte pe care le consideră dificil de înţeles.
În acelaşi timp, aproape 10% din totalul celor chestionaţi au recunoscut că au dificultăţi în a înţelege majoritatea termenilor şi produselor oferite de bănci sau alte instituţii are oferă creditare.
Potrivit realizatorilor raportului de specialitate, aceste rezultate oferă o perspectivă mai clară asupra nivelului de educaţie financiară şi evidenţiază necesitatea continuării unei comunicări eficiente şi clare în relaţia cu clienţii, contribuind astfel la transformarea sectorului financiar printr-o abordare centrată pe client.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ de o mie de persoane din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, Exact Business Solutions – Research & Consulting este un una dintre agenţiile locale de top, cu experienţă de peste 15 ani în cercetare de piaţă şi servicii de consultanţă.