V. S.
În ciuda contestațiilor depuse de doi dintre ofertanții din licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor la centura comunei Păulești, Consiliul Județean Prahova a anulat –
după aproape doi ani de la lansare – prima procedură de achiziție.
Săptămâna trecută, a fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o nouă licitație, prin care a fost reluată procedura, valoarea proiectării și execuției lucrărilor ridicându-se la 135 de milioane de lei fără TVA.
Centura Păulești este un drum de circa 9,2 kilometri, care ar trebui să îmbunătățească accesul rutier dinspre Ploiești spre zona nordică a județului Prahova, reducând traficul prin localitatea limitrofă Ploieștiului.
Potrivit documentației publicate în SEAP, prin contractul ce ar urma să fie semnat, vor trebui executate, în doi ani (dintre care șase luni – proiectarea și alte 18 luni – execuția lucrărilor), toate prevederile convenite de părți, respectiv de autoritatea contractantă și de viitoarea asociere sau firmă ce va fi desemnată câștigătoare. Având în vedere valoarea contractului, de 134,93 milioane de lei fără TVA, societățile de construcții ar trebui să fie interesate să participe la această licitație.
Varianta ocolitoare a comunei Păulești vizează în principal eliminarea traficului greu din localitate și pe distanța de aproape 9,2 kilometri ar urma să aibă patru poduri: peste pârâul Dâmbu, peste Valea Surlei, peste calea ferată și peste un canal aparținând ANIF, cărora li se adaugă și trei sensuri giratorii, la intersecțiile cu DJ102, cu DJ 155 și cu DJ100F.
Traseul centurii Păulești ar urma să înceapă pe DJ 102 (km 5+307), aproape de intrarea în localitatea Păuleştii Noi şi ar merge pe direcţia nord-vest, urmând să intersecteze DJ 155, la km 2+976 al drumului judeţean, respectiv km 4+289 al variantei ocolitoare, prin amenajarea unei intersecţii cu sens giratoriu, traseul desfăşurându-se paralel cu DJ 102 pe direcţia sud-est – nord-vest, în sud-vestul comunei Păuleşti. După intersecţie, urmează direcţia nord-vest, respectiv nord-est către finalul traseului. La final va fi amenajat un alt sens giratoriu la intersecţia cu DJ 100F. Pe traseu ar trebui să apară și patru poduri şi pasaje (pod peste pârâul Dâmbu; pod peste Valea Surlei, pod peste canal ANIF şi pasaj peste calea ferată), trei intersecţii cu sens giratoriu (amenajate la intersectarea variantei ocolitoare cu DJ 102, DJ 155 şi DJ 100F), piste pentru biciclişti. De asemenea, pe traseu ar trebui să fie montate și panouri antifonice în apropierea zonelor locuite.