Violeta Stoica

Premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-au aflat din nou pe șantierul autostrăzii A7 Dumbrava – Mizil. Însoțiți de prefectul județului Prahova, Emil Drăgănescu, și de președintele ales al Consiliului Județean Prahova, Virgiliu Nanu, oficialii guvernamentali au fost prezenți la nodul de legătură dintre A3 și A7, ce se construiește pe raza comunei Dumbrava, localitate care va fi singura din județul Prahova cu două autostrăzi pe teritoriul ei.
Grindeanu a reafirmat că spre finalul lunii octombrie se va putea circula pe primele două loturi din A3, Dumbrava-Mizil-Pietroasele, precizând că s-a găsit și modalitatea de descărcare din autostradă în zona Pietroasele. Practic, a declarat Grindeanu, până la finalul acestui an, vor fi dați în circulație circa 140 de kilometri din A7, respectiv loturile 1 și 2, plus cele patru între Buzău și Focșani.
Pe primele două loturi, conform ministrului Transporturilor, ”de la Dumbrava la Mizil şi de la Mizil la Pietroasele stăm aşa: pe lotul 1, progresul e undeva pe la 80%, pe lotul 2 – de circa 90%. În jurul lui 15 septembrie, la voi mă aştept să fie bine peste 90 (n.n. – lotul 1), la ei la 95% (n.n. – lotul 2). Cam aşa vreau să stăm, astfel încât final de octombrie să ne prindă cu darea în circulaţie a acestor două tronsoane”, a precizat Grindeanu.
Din păcate, tronsonul de numai 13 kilometri dintre Pietroasele și Buzău nu va fi gata astfel încât să se poată circula fără probleme până la Focșani, din cauza întârzierii finalizării procedurii de achiziție de pe lotul 3 al A7. Sorin Grindeanu și-a arătat nemulțumirea față de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor: ”În acest moment, sunt în progres, sunt undeva la 10%, e lume pe şantier, sunt utilaje, se lucrează. Rămâne regretul că nu am putut, şi nu din cauza noastră, a unor domni care nu răspund în faţa nimănui în ţara asta, să ne înţelegem, această Comisie Naţională de Soluţionare a Contestaţiilor, şi care după un an de zile au venit şi au dat aceeaşi soluţie, nu îi trage nimeni la răspundere şi nu ştie nimeni că, în loc să circuli anul acesta de aici, de la A3, până la Focşani, pentru că şi Buzău-Focşani se termină anul aceasta, dar o să te dai jos 13 km şi reurci la Buzău. Sigur, la anul e gata şi acea bucată de autostradă, dar e păcat”. Sorin Grindeanu a făcut referire și la Ploiești – Brașov, autostrada mult-așteptată de toți șoferii care stau în trafic ore întregi pe DN1. „E importantă Comarnic-Braşov, această bucată, cum la fel de importante sunt şi variantele ocolitoare care sunt la Consiliul Judeţean și mă aștept, domnule președinte ales (n.n. – făcând referire la Virgiliu Nanu) să aveți în vedere aceste lucrări. Să ştiţi că am fost în urmă cu o săptămână pe Comarnic, la centură… Sincer, în urmă cu o săptămână am fost, nu am spus la nimeni, am trecut, am intrat pe acea zonă… Se lucra relativ. Ritmul nu e mulţumitor. Pe Buşteni-Azuga avem un constructor foarte bun, cel care e pe lotul 2 (n.n. – al autostrăzii A7), dar care e mutat aici şi ajută la acest nod rutier. Acolo nu am dubii că lucrurile vor merge cu bine, dar astea nu înlocuiesc Comarnic-Braşov”. ”Sper să terminăm într-un final studiul de fezabilitate, să îl putem scoate la licitaţie. De ce e important? Fiindcă orice abordare am avea pe Comarnic-Braşov, că vorbim de proiecte pe fonduri europene, că vorbim de parteneriat public-privat, trebuie să ai finalizat studiul de fezabilitate”, a mai afirmat ministrul.
Pe de altă parte, Grindeanu a tras un semnal de alarmă privind criza materialelor care sunt necesare pentru construirea de drumuri și autostrăzi: „Există o criză a materialelor, că vorbim de tabliere, că vorbim de lucruri care, chiar dacă pe partea cealaltă sunt finalizate, stai după tabliere care de obicei nu îţi vin din România, sunt de prin alte părţi. Nu e valabil doar aici, e valabil şi pe alte loturi, că vorbim de centuri ocolitoare sau că vorbim de drumuri expres, lipsa materialelor în acest moment e o problemă care va trebui să fie abordată separat la nivel de Guvern pentru că se construieşte foarte mult în acest moment în România, cererea este foarte mare în România şi atunci trebuie să venim cu soluţii să nu ajungem în blocaje, care să ducă la întârzieri pentru darea în circulaţie pe anumite tronsoane de autostradă, de drum expres sau chiar variante ocolitoare”.