Nicoleta Dumitrescu

Deși, teoretic, peste câteva zile, odată cu venirea lunii septembrie, ar trebui să miroasă a început de toamnă, un alt parfum, cu totul special, se degajă deja valuri-valuri dinspre București, cu scopul de a ajunge peste tot în țară. Este vorba despre parfumul de campanie, de campanie electorală, firește, ”marii parfumieri” fiind nimeni alții decât politicienii, în mod special cei care, la cele două rude de alegeri care urmează, prezidențiale și parlamentare, își vor vedea numele tipărite pe buletinele de vot.
Deși aromele se vor a fi care mai de care mai îmbietoare, cu tentă de unicat, ceea ce iese deja în evidență este însă faptul că ”esențele” folosite sunt cam aceleași, la bază stând- cum se putea să nu fie în acest an electoral special?!- promisiunile! Astfel, cum miza cea mai mare vine dinspre cei care vor să ajungă la Cotroceni, deja, cei care aspiră la funcția de președinte al statului au anunțat și care sunt liniile speciale ale parfumurilor lor electorale. Concret, cu amestec de miros al Ciuboțicăi Cucucului și Florii Paștelui, se anunță parfumul destinat celor un milion de români care nu au deocamdată case și cărora liderul AUR le promite, dacă va ieși el președintele României, firește, apartamente la suma de 35.000 de euro, o altă gamă de parfum, care reproduce senzația atingerii și mirosul brizei mării, fiind anunțată pentru cei cărora le vor fi reduse taxele pe salarii. Iar acestea sunt doar două exemple, în laboratoarele partidului parfumierii muncind, zi și noapte, la alte și alte esențe, nefiind exlusă nici varianta de apă de colonie ce va presupune ca un simplu puf dat chiar și în portofelul gol să se transforme în prețiosul metal galben ce a dat numele formațiunii politice!
Cert este că acum, fiind perioadă de precampanie, fabricarea parfumurilor în sediile partidelor este abia la început, marea expoziție de prezentare a acestora, ca să spunem așa, urmând să aibă loc în campania electorală pentru alegerile prezidențiale, înainte de turul I, fixat pe 24 noiembrie 2024, cel de-al doilea tur de alegeri urmând să fie la o săptămână după alegerile parlamentare, adică pe 8 decembrie. Însă, deși aceste alegeri sunt fixate în prag de iarnă, nu-i exclus ca din sticluțele prezentate de candidații înscriși în cursa pentru cucerirea Cotrocenilor să răzbată în aer miros de flori de primăvară, de flori de câmp, de mere verzi ori coapte pe ram, de frunză de busuioc pusă la uscat etc. Oricum, deși în anii electorali scoaterea pe piață a acestor genuri de parfumuri a devenit deja o obișnuință, politicienii uită faptul că nefiind vorba despre niște rețete originale, nici parfumul nu rezistă prea mult.
Numai că, dacă nu ar fi și această artă a contrafacerii, nici campaniile electorale nu ar mai avea farmec, parfumul și culoarea anilor electorali fiind date tocmai de… esențele tari rezultate de pe urma promisiunilor lansate de către candidați. Or, după cum se vede, nici anul electoral 2024 nu face excepție, impresia fiind aceea că sediile partidelor politice s-au transformat în… drogherii, unde sunt fabricate diverse game de parfumuri pentru a fi testate, evident, pe electorat!