Ministerul Educaţiei a pus în consultare un proiect de hotărâre de Guvern pentru aprobarea cadrului strategic privind internaţionalizarea sistemului de învăţământ superior, potrivit Agerpres.
«Cadrul strategic privind internaţionalizarea sistemului de învăţământ superior, prevăzut în Legea învăţământului superior, reprezintă principalul instrument de susţinere a internaţionalizării, în vederea creşterii calităţii educaţiei şi cercetării, indicând priorităţile din domeniu, în acord cu cele naţionale, cu procesele internaţionale şi tratatele la care România este parte», afirmă reprezentanţii Ministerului Educaţiei.
Potrivit sursei citate, cadrul strategic are în vedere şi o serie de rezultate ale internaţionalizării, precum: îmbunătăţirea calităţii educaţiei şi cercetării, transferul de cunoştinţe şi inovare, sporirea competitivităţii instituţiilor de învăţământ superior prin atragerea de studenţi şi personal academic din întreaga lume, dezvoltarea socioeconomică şi culturală a ţării.
«O componentă esenţială a internaţionalizării sistemului de învăţământ superior este mobilitatea academică. În acest sens, cu sprijinul Ministerului Educaţiei, instituţiile de învăţământ superior trebuie să adopte măsuri în vederea stimulării mobilităţii pentru învăţare», susţine sursa citată.
Printre priorităţile Ministerului Educaţiei şi ale instituţiilor aflate în subordine/coordonare, în vederea implementării cadrului strategic privind internaţionalizarea sistemului de învăţământ superior din Romania, se numără: stimularea mobilităţilor pentru învăţare (pentru studenţii români), îmbunătăţirea serviciilor suport pentru mobilitatea (studenţi/cadre universitare, români sau din străinătate), susţinerea iniţiativei universităţilor europene pentru cooperare, descentralizarea procesului de admitere pentru cetăţenii din state terţe UE, creşterea vizibilităţii instituţiilor de învăţământ superior din România în mediul internaţional.
Alte priorităţi se referă la digitalizarea/simplificarea proceselor de recunoaştere şi echivalare a diplomelor şi de acordare a vizelor, încorporarea schimbului virtual şi a învăţării internaţionale colaborative online, îmbunătăţirea colaborării cu diaspora academică românească, promovarea de programe de studiu şi de cercetare (dezvoltare şi implementare) orientate spre dezvoltarea durabilă şi tranziţia verde.
«O componentă esenţială a internaţionalizării sistemului de învăţământ superior este mobilitatea academică. (…) Instituţiile de învăţământ superior trebuie sa îşi dezvolte propriile strategii privind internaţionalizarea ca strategii individuale sau ca parte a strategiei instituţionale», arată aceeaşi sursă.