V. Stoica

Veștile rămân în continuare bune de pe șantierul lotului Dumbrava-Mizil al autostrăzii A7, iar imaginile filmate cu drona arată că prind contur podurile de pe acest prim sector al Autostrăzii Moldovei.
Sunt cadre care surprind montarea grinzilor în zona nodului rutier cu autostrada București – Ploiești, de pe raza comunei Dumbrava, acolo unde se va putea intra pe autostradă, spre Buzău, direct dinspre București, prin conexiunea dintre A3 și A7.
Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, asocierea Pizzarotti – Retter, care lucrează pe acest prim lot al A7, aflat integral pe raza județului Prahova, în prezent execută lucrări atât la corpul autostrăzii, cât și la toate cele 15 structuri aferente acestui lot de autostradă. Astfel, a fost așternut stratul de asfalt (de bază) pe o porțiune de 2,2 km și continuă această activitate cu 2.500 tone/zi și continuă lucrările de umpluturi cu pământ, fiind în avans față de graficul de planificare cu 98.000 metri cubi. Interesant este că, potrivit aceleiași surse, a fost finalizată relocarea utilităților, cu excepția conductelor de gaz și petrol din zona nodului rutier DN1D și continuă fabricarea grinzilor din beton de 40 metri lungime direct în șantier cu instalația proprie montată de antreprenor, fiind produsă deja grinda cu numărul 100.
”Ritmul lucrărilor pe acest șantier este unul bun, iar dacă acesta rămâne unul susținut, acest prim lot al Autostrăzii Moldovei A7 reprezintă un obiectiv pentru darea în trafic anul acesta. Lotul 1 este cuprins între Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) și are o lungime de 21 km. Autostrada Moldovei A7 este prima autostradă a României aflată integral în execuție, pe toți cei 320 km, 13 din 13 loturi, iar la final, va lega Moldova de Muntenia și prin infrastructură rutieră”, a informat Irinel Ionel Scrioșteanu.