N.D.

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului continuă campania de promovare a României peste hotare, noua destinație aleasă fiind Italia. Astfel, Campania ” Italia, lasciati sorprendere dalla Romania!” (Italia, lasă-te surprinsă de România!) se derulează la Roma și Milano, prin intermediul căreia trecătorii sunt invitați să ne descopere țara printr-o selecție de imagini spectaculoase care vor fi afișate pe tramvaie și mai multe panouri publicitare aflate în zeci de stații de metrou din Milano, precum și pe autobuze urbane din Roma. Imaginile sunt cu trei dintre cele mai importante atracții turistice din România, respectiv Castelul Peleș, Mănăstirea Sucevița și Transfăgărășan, în legătură cu perioada de desfășurare a acestei campanii și rolul acesteia, ieri, reprezentanții ministerului menționat care organizează această campanie ținând să precizeze: ”Timp de 14 zile, între 26 martie și 8 aprilie, cele 100 de panouri publicitare, aflate în cele 67 de stații de metrou din Milano, vor afișa imagini cu Castelul Peleș, Mănăstirea Sucevița și Transfăgărășan. Timp de 21 zile, între 27 martie și 16 aprilie, cele 90 de autobuze urbane, colantate integral pe spate cu cele trei trei imagini, vor traversa punctele turistice importante din Roma. Timp de 28 zile, între 28 martie și 24 aprilie, trecătorii vor putea admira aceleași trei imagini, care vor fi afișate pe două tramvaie urbane din Milano, acestea fiind decorate integral, pe ambele laturi. Alegerea Romei și a orașului Milano ca locații pentru campanie nu este întâmplătoare: ambele sunt centre culturale și economice importante, cu o istorie bogată și legături strânse cu România. Mai mult, Italia este considerată ca fiind o piață prioritară, în cursul anului trecut clasându-se pe locul al doilea în topul țărilor emițătoare de turiști pentru țara noastră. Campania este organizată în perioada premergătoare sărbătorilor pascale catolice care marchează, totodată, debutul sezonului turistic. Obiectivele acțiunii se referă la stimularea interesului pentru destinația noastră, în rândul touroperatorilor și agențiilor de turism din Italia, precum și la creșterea circulației turistice către România”.
În ceea ce privește Castelul Peleș, reamintim faptul că, la sfârșitul lunii februarie a.c., ministrul Culturii, Raluca Turcan, a anunțat că ministerul pe care aceasta îl conduce pregătește includerea în Lista Patrimoniului Mondial UNESCO a Castelelor Peleș și Pelișor. O primă discuție pe această temă a avut loc deja, cu reprezentanții Institutului Național al Patrimoniului, ai Muzeului Național Peleș și reprezentanții Familiei Regale – Administrația Proprietăților Regale, cu care a fost stabilit un grup de lucru pentru îndeplinirea cerințelor procedurale privind înscrierea în Lista Indicativă a României pentru Lista Patrimoniului Mondial UNESCO, de la identificarea capacității de gestionare și management, până la definirea exactă a perimetrelor, la îndeplinirea condițiilor de autenticitate și integritate și a criteriilor privind valoarea universală excepțională. Se consideră, astfel, că ambele castele menționate – care se regăsesec printre cele mai importante obiective turistice din Prahova și din țară – nu sunt doar monumente istorice, autentice, excepționale, ci și destinații vii care reflectă identitatea națională contemporană.