Luiza Rădulescu Pintilie

Două premii importante – Locul I la nivel de echipe și “Social Ambassador Award”, acordat unuia dintre membrii echipei – conferite, în cadrul competiției internaționale “Solve for Tomorrow”, desfășurată în peste 20 de țări – inclusiv România- și reunind aproape două milioane de elevi și studenți, încununează onoranta participare a unui grup de elevi ai Colegiului Național Pedagogic “Regina Maria„ din Ploiești, sub coordonarea profesoarei – doctor în Științe Administrative Elena Roxana Vișan, la recent încheiată ediție a III-a națională, dar și tot drumul – deloc ușor – parcurs până la obținerea unei asemenea performanțe. Competiția este organizată de compania Samsung, cu sprijinul Junior Achievement România și Google România, adresându-se elevilor cu vârste cuprinse între 16-18 ani care au idei de soluții tehnologice inovatoare și care pot să rezolve provocări reale din comunitățile lor, obiectivul declarat al acesteia fiind “Împreună construim viitorul, idee cu idee”. Iar reușita elevilor ploieșteni- reuniți în echipa Roboped, în componența Duță Alexandra, Mihai Valentina Andreea (cea care și-a adjudecat și premiul individual amintit), Dănoiu Tudor, Haralambie Silviu, de la profilurile Științe naturale și Matematică-Informatică – este cu atât mai meritorie cu cât, sub îndrumarea profesoarei care i-a coordonat, s-au înscris în competiția ideilor inovative cu un proiect perfect aliniat celor mai actuale provocări lansate de inteligența artificială- despre care se vorbește atât de mult la acest început de mileniu III, dar și misiunii de tradiție a instituției de învățământ ploieștene care pregătește specialiști pentru domeniul învățământului și educației, respectiv rezolvarea unor deficiențe de vorbire manifestate de copii.
“Bazată pe empatie și determinare, echipa ROBOPED contribuie profund la asigurarea responsabilității sociale și a interesului civic pentru comunitatea educațională”, astfel și-a definit echipa câștigătoare misiunea și obiectivele asumate, iar clasarea, în urma aprecierii juriului, pe primul loc într-o competiție deschisă cu alte zeci de echipe din țară, dovedește îndeplinirea acestora.
Aplicarea, în cadrul etapelor de realizare a proiectului, a metodei interactive DESIGN THINKING, care presupune o abordare centrată pe om, empatie și înțelegerea acestuia prin intermediul cercetării, cu siguranță spune mult și despre resorturile morale, de altruism și implicare manifestate de tinerii liceeni, completând fericit buna lor pregătire, creativitatea, capacitatea de colaborare și de depășire în echipă a dificultăților, de a descoperi, de a proiecta, de a testa și de a implementa o idee. Altfel, robotul-logoped construit și programat de liceenii premiați nu ar fi putut prinde… viață astfel încât sloganul ales – “Cuvintele capătă forță cu ROBOPED” – să devină un mijloc real de a schimba viitorul unor copii cu deficiențe de vorbire. Ceea ce face reușita comună a pasionaților liceeni și a profesoarei care i-a pregătit, i-a îndrumat și i-a susținut cu mult mai valoroasă și mai demnă de apreciere.