Aproximativ 78% dintre români susţin că disensiunile legate de bani şi situaţia financiară reprezintă unul dintre cele mai frecvente motive de ceartă în cuplu, iar 53% dintre ei consideră că educaţia financiară poate consolida o relaţie, arată un studiu realizat de Unlock Market Research, la iniţiativa BCR, potrivit Agerpres.
În plus, planificarea banilor pentru situaţii neprevăzute este cea mai presantă dorinţă pentru 65% dintre respondenţi.
Potrivit studiului Unlock, atunci când vine vorba despre economisire, 74% dintre cupluri declară că pun bani deoparte, iar peste jumătate dintre ele folosesc un produs bancar de economisire, cum ar fi conturi de economii sau depozite.
Totodată, 66% dintre cupluri evidenţiază fondul de urgenţă ca fiind principala lor prioritate în ceea ce priveşte economiile, 37% aleg să păstreze banii într-un cont curent sau normal, iar 19% preferă să păstreze încă banii în formă cash.
Potrivit studiului, majoritatea cuplurilor clasice, cu venituri comune sau dependente de un singur partener, se confruntă cu vulnerabilităţi financiare, corelându-se cu niveluri mai scăzute de educaţie şi venituri.
Studiul mai arată că siguranţa financiară se află pe locul 4 în lista de priorităţi atunci când oamenii planifică întemeierea unei familii, iar una din două persoane intervievate susţine că bărbatul trebuie să plătească la prima întâlnire.
„Doar 1 din 5 români mai consideră zestrea ca fiind relevantă în relaţia lor. Cel mai important argument pentru zestre rămân proprietăţile (casă, terenuri, pământ). De regulă, bărbatul câştigă mai mult, dar utilităţile şi vacanţele sunt plătite în mod egal. Deşi clară tendinţa de a cheltui în mod egal bani pe hobby-uri şi dorinţe personale, încă se păstrează percepţia cum că femeile cheltuiesc mai mult pe dorinţe personale (31%) şi bărbaţii mai mult pe hobby-uri (25%)”, mai arată cercetarea.
Conform studiului, datoriile apropie cuplurile. Astfel, majoritatea spune că ele trebuie gestionate împreună (66%), iar deciziile de investiţii riscante se iau mai degrabă împreună (58%).