Doi antrenori care activează în fotbalul prahovean, Marius Vișan- Tricolorul Breaza , respectiv Marius Codescu – Petrolul, sunt în “staff-ul” Școlii Federale de Antrenori. În perioada 22-24 ianuarie, Școala Federală de Antrenori (SFA) a organizat Modulul „13-16 ani” în cadrul Licenței UEFA B de la București.
Cele trei zile au avut scopul de a-i învăța pe cursanți aspectele teoretice și de a-i instrui practic în ceea ce privește specializarea jucătorului în duelul 1v1 și crearea relațiilor de joc.
În prima zi, alături de Lucian Burchel, directorul SFA, cei prezenți s-au focusat pe faza ofensivă, respectiv pe faza de construcție a atacului pozițional sub presiune și pressing în primele două zone ale terenului. Au primit apoi sarcini de lucru de grup pentru a avea oportunitatea de a aplica într-un mod practic cele învățate.
Alături de cursanți au fost prezenți și 5 Coach Educators UEFA: Gabriel Simion, Adrian Fușle, Marius Codescu, Alin Hancăș și Dumitru Barbu. Ei au oferit suport și feedback pe tot parcursul activităților.
A doua zi a început cu un antrenament demonstrativ pentru construcția jocului începând de la portar. Cursanții au fost subiecții antrenamentului pentru a înțelege legătura dintre partea teoretică și cea practică, pentru a putea transmite apoi informația într-un mod cât mai realist când vor lucra cu jucătorii pe care îi antrenează la echipele de club. După-amiaza a fost dedicată fazei de creare de situații de gol și finalizare a atacului pozițional cu ajutorul unei echipe de jucători U16.
Ziua de miercuri a fost dedicată cursului de „Planificare la tronsonul de vârstă 13-16 ani”, unde cei 3 Coach Educators UEFA – Marius Vișan, Andrade Bichescu și Constantin Giurescu- au oferit informațiile necesare unei planificări corespunzătoare și au subliniat importanța sa în dezvoltarea corespunzătoare a jucătorului. A urmat o sesiune practică cu un grup de jucători; aceștia au primit sarcini de creare a situațiilor de gol și finalizare, urmate de demonstrații și feedback de la cursanții și educatorii implicați în procesul de învățare.