Adjunctul secretarului general al NATO Mircea Geoană se situează pe primul loc în intenţiile de vot la alegerile prezidenţiale, cu 26,2%, urmat de Marcel Ciolacu, Diana Şoşoacă, George Simion şi Nicolae Ciucă, relevă datele unui sondaj realizat de INSCOP la comanda News.ro, potrivit Hotnews.
Dacă Geoană nu candidează, primul loc îi revine lui Ciolacu, cu 27,4% din voturi, urmat de Şoşoacă, Simion şi Ciucă.
„Se observă faptul că Diana Şoşoacă şi George Simion concurează pe acelaşi segment de votanţi, ceea ce înseamnă că o creştere a unuia determină automat scăderea intenţiei de vot pentru celălalt”, afirmă directorul INSCOP Research, Remus Ştefureac.
Intenția de vot față de Șoșoacă a crescut cu 4,3% față de septembrie, aceasta trecând în fața lui Simion, care are cu 4,7% mai puține intenții de vot decât în septembrie.
Pe o scară de la 1 la 10, în care 1 înseamnă că „sigur nu” voi merge la vot şi 10 „sigur da” voi merge la vot, 13% dintre români au ales 1, 1.7% au ales 2, 1.6% au ales 3, 1.2% au ales 4, 6.2% au ales 5, 2.1% au ales 6, 2.9% au ales 7. 7% indică 8, 6% – 9 şi 57.6% – 10. 0.7% reprezintă ponderea non-răspunsurilor.
„INSCOP Research a testat două scenarii de vot pentru alegerile prezidenţiale, unul care include doar liderii principalelor partide politice în calitate de candidaţi, iar altul care îl include şi pe Mircea Geoană în calitate de candidat independent alături de liderii politici. Pe măsură ce ne vom apropia de momentul alegerilor prezidenţiale şi se va înmulţi numărul de candidaţi potenţiali, lista persoanelor testate în aceste cercetări sociologice se va modifica în mod corespunzător.
Comparativ cu luna septembrie, observăm uşoare creşteri ale intenţiei de vot pentru Mircea Geoană, Marcel Ciolacu şi Nicolae Ciucă, dar şi o creştere mai mare în cazul Dianei Şoşoacă, evoluţie care se corelează cu scăderea intenţiei de vot pentru George Simion. Practic, la fel ca în cazul votului pentru partidele politice, se observă faptul că Diana Şoşoacă şi George Simion concurează pe acelaşi segment de votanţi, ceea ce înseamnă că o creştere a unuia determină automat scăderea intenţiei de vot pentru celălalt”, a declarat Remus Ştefureac, director INSCOP Research.
Sondajul de opinie a fost realizat de INSCOP Research la comanda News.ro. Datele au fost culese în perioada 20 – 27 noiembrie, prin metoda CATI (interviuri telefonice), prin intermediul chestionarului. Volumul eşantionului simplu, stratificat, este de 1.100 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupaţie) pentru populaţia neinstituţionalizată a României, cu vârsta de 18 ani şi peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2,95 %, la un grad de încredere de 95%.