Prin intermediul unui comunicat de presă, Direcția Generală de Pașapoarte a anunțat că, în contextul evoluției rapide a tehnologiei și având în vedere avantajele și oportunitățile pe care le oferă acest domeniu, modernizarea și eficientizarea serviciilor oferite reprezintă preocupări permanente ale instituției. Astfel, începând cu 18.12.2023, cetățenii români care au solicitat eliberarea unui pașaport simplu electronic și la depunerea cererii au furnizat un număr de telefon mobil înregistrat la unul dintre operatorii de telefonie mobilă din România, vor primi în momentul în care documentul de călătorie ajunge la ghișeu un SMS cu următorul conținut: ,,Bună ziua! Pașaportul este la ghișeu, vă puteți prezenta pentru ridicare! Dacă nu sunteți destinatarul vizat, vă rugăm să ignorați acest mesaj! DGPașapoarte.” În acest context, reprezentanții instituției au ținut să precizeze: ”Mesajul va fi transmis către cetățeni doar în cazul în care, la depunerea cererii de eliberare a pașaportului simplu electronic, aceștia și-au exprimat în mod expres opțiunea cu privire la posibilitatea primirii unei notificări prin SMS. Solicitanții de pașaport simplu electronic care nu doresc furnizarea acestui serviciu au în continuare la dispoziție serviciul de verificare online a stadiului cererii de pașaport simplu electronic – STATUS PAȘAPORT, disponibil la adresa https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte. Furnizarea acestui serviciu ne aduce mai aproape de cetățeni, oferindu-le acestora, în timp real, informații cu privire la disponibilitatea ridicării pașaportului de la ghișeu, având în vedere faptul că, în prezent, termenul pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice de la ghișeele serviciilor publice comunitare de pașaporte este mai mic decât termenul asumat (5 zile lucrătoare). Prin implementarea acestui proiect, ne dorim să furnizăm servicii publice de cea mai înaltă calitate, cu o îmbunătățire continuă a timpului de răspuns, la cererile solicitanților de pașapoarte electronice”.