Cetăţenii interesaţi de auditul public extern realizat de Curtea de Conturi asupra modului de gestionare a resurselor publice pot recomanda teme de audit pe adresa de e-mail dedicată, informează instituţia de audit printr-un comunicat remis AGERPRES.
“Curtea de Conturi a României a operaţionalizat adresa de e-mail propuneri.program2024@rcc.ro, la care cetăţenii şi societatea civilă pot trimite, în următoarele două săptămâni, propuneri de teme de audit în vederea pregătirii Programului de activitate al instituţiei pentru anul următor. Astfel, în perioada 30.11-15.12.2023, cetăţenii interesaţi de auditul public extern realizat de Curtea de Conturi asupra modului de gestionare a resurselor publice pot recomanda teme de audit pe adresa de e-mail dedicată”, se menţionează în comunicat.
Potrivit sursei citate, propunerile primite de la cetăţeni vor fi analizate de către Direcţia generală de metodologie, pregătire profesională, control al calităţii, programare, raportare, sinteze, tehnologia informaţiei şi digitalizare şi vor fi transmise structurilor de audit care au în competenţa de verificare domeniile sau entităţile vizate, pentru includerea în proiectul programului de activitate al Curţii de Conturi pe anul următor.
Conform normelor de organizare şi funcţionare, Curtea de Conturi decide în mod autonom asupra programului propriu de activitate. Activitatea specifică a Curţii de Conturi se desfăşoară pe baza programului anual de activitate, aprobat de Plenul C urţii de Conturi. Misiunile de audit public extern se aduc la cunoştinţa entităţilor ce urmează a fi verificate. Elaborarea, modificarea şi urmărirea realizării programului anual de activitate al instituţiei se efectuează conform metodologiei aprobate de Plenul Curţii, se subliniază în comunicat.