V. Stoica
Începând cu anul viitor, salvamontiștii prahoveni vor avea indemnizații de periculozitate puțin mai mari, conform unei hotărâri adoptate de consilierii județeni. Astfel, s-au stabilit sumele impozabile pe care le vor primi pentru intervenții membrii echipelor salvamont care fac parte din Serviciul Județean Salvamont Prahova. Dacă ne gândim, însă, la faptul că salvatorii montani își pun viețile în pericol la majoritatea intervențiilor pe traseele montane și în afara acestora, zi și noapte, vară sau iarnă, sumele sunt de fapt infime. După ce, inițial, sumele propuse prin proiect erau puțin mai mici, consilierul județean Mihai Apostolache a propus printr-un amendament creșterea acestora, astfel că, din 2024, pentru participarea la activități de patrulare și de salvare în munți, salvamontiștii vor primi indemnizații de periculozitate majorate, astfel: pentru activitate de patrulare și / sau serviciu de permanență la bazele salvamont 100 lei / 8 ore (față de 50 de lei); pentru activitate de salvare desfășurată pe pârtiile de schi/snowboard/sanie 60 lei (față de 30 de lei); pentru activitate de salvare desfășurată ziua 120 lei (60 de lei în prezent); pentru activitate de salvare desfășurată noaptea 160 lei (față de 80 în prezent), iar pentru activitate de salvare aero 200 lei. Sumele prevăzute sunt impozabile.
Pentru stabilirea structurii și a cuantumului indemnizațiilor de periculozitate acordate membrilor Serviciului Public Județean Salvamont Prahova, pentru participarea la activități de patrulare și de salvare în munți, începând cu anul 2024 s-au luat în considerare numărul mare al intervențiilor de salvare cu elicopterul fiind deschis Punctul de Operare Aero-Medical de la Brașov, dedicat salvării montane. Pentru acest tip de salvare trebuie prevăzută indemnizație de periculozitate; de la ultima modificare a indemnizației, prin Hotărârea Consiliului Județean Prahova nr. 27 / 30.03.2019, rata inflației a crescut de la 4,6% în medie în anul 2018 la 8,1% în luna octombrie 2023; în Abruptul Prahovean al Bucegiului sunt cele mai dificile trasee montane din România, unde se întâmplă frecvent accidente extrem de grave și gradul de risc al meseriei de salvator montan este foarte ridicat, după cum se precizează în proiectul aprobat luni, 27 noiembrie, de consilierii județeni.