V. S.
Un ploieștean a avut probleme, ieri dimineață, cu unul dintre parcometrele aflate pe domeniul public, într-una dintre parcările din centrul Ploieștiului. ”Am parcat, am plătit, dar parcometrul în zona parcării aflate lângă Hotel Prahova nu a emis tichet”, a semnalat ploieșteanul supărat că aparatul care nu funcționa i-a luat banii, dar nu i-a eliberat și tichet.
Ne-am adresat reprezentanților SGU Ploiești, societatea care are în administrare parcările publice de pe raza municipiului. Adela Frățilă, de la Biroul Comunicare, Publicitate, Relații Publice/Clienți, a răspuns sesizării și a precizat ce este de făcut în astfel de cazuri.
”În cazul în care există disfuncționalități la parcometrele din parcările administrate de societatea noastră, este necesar un apel telefonic la numărul afișat pe dispozitiv, respectiv 0244/525252 int 115, pentru a se anunța acest aspect. Se vor comunica numărul de înmatriculare al autovehiculului și suma introdusă. Angajații societății nu vor mai aplica măsura blocării în parcarea respectivă și se vor deplasa în perimetru pentru a identifica parcometrul respectiv și a remedia eroarea.
Având în vedere faptul că dispozitivele sunt amplasate pe domeniul public, pot suferi erori de funcționare determinate de diferențele de temperatură și precipitații. Funcționarea lor, însă, este influențată în sens negativ și de către persoanele lipsite de civism care vandalizează aparatele, în dorința de a sustrage sumele de bani depozitate în urma plății tichetelor de parcare sau în baza ideii că prin provocarea unei defecțiuni ar eluda plata tarifului de parcare.
De asemenea, ne-am confruntat cu situații în care prin fantele aparatului au fost introduse bucăți de hârtie, carton etc pentru a provoca defecțiuni dispozitivelor.
O altă problemă, temporară, poate fi epuizarea rolei de hârtie a parcometrului, dacă fluxul autovehiculelor care intră și ies din parcarea respectivă este mai mare decât cel normal”, se arată în răspunsul furnizat de reprezentanții SGU Ploiești.