Considerând că orice modificare legislativă este de maxim interes, Primăria Filipeștii de Pădure a ținut să-i informeze pe locuitorii comunei în legătură cu un document primit de la Instituția Prefectului Județul Prahova ce face legătură cu modificarea și completarea Legii fondului funciar. Astfel, prin intermediul unui anunț, postat și pe site-ul oficial al primăriei, www.filipestiidepadure.ro, chiar la rubrica ”Anunțuri”, primarul comunei, Ciprian Morărescu, a făcut cunoscut faptul că, ”În baza Legii nr.123/2023 pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr.18/1991, deținătorii sau moștenitorii terenurilor prevăzuți la art.27 alin.(2) în legea menționată, care nu s-au înscris în cooperativa agricolă de producție, nu au predat sau nu li s-au preluat la stat terenurile prin acte translative de proprietate, pot solicita emiterea titlului de proprietate la primăria localităților în a cărei rază teritorială se află terenul”. Solicitările pot fi depuse până pe data de 18 noiembrie 2023, dar, întrucât această dată pică într-o zi nelucrătoare, sâmbăta, termenul limită este 20 noiembrie 2023. Dosarul ce trebuie depus la primărie va cuprinde următoarele documente: cererea solicitantului/solicitanților, însoțită de copii de pe act/acte de identitate și acte de stare civilă – naștere, căsătorie, după caz; în cazul în care solicitantul formulează cererea în calitate de moștenitor, se vor depune acte de deces și certificat de moștenitor/de calitate succesorală; memoriu tehnic, întocmit și validat prin semnătură și ștampilă de către o persoană autorizată de către ANCP1/OCPI Prahova, prin care să se certifice că pentru terenul în cauză nu a fost deschisă carte funciară în baza Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr.7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare; plan de amplasament și delimitare a imobilului, întocmit și validat prin semnătură și ștampilă de către o persoană autorizată de către ANCPI/OCPI Prahova, potrivit Anexei nr.16 la Regulamentul de recepție și înscriere în evidențele de cadastru și carte funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al ANCPI nr.600/2023, (Regulament), însușit prin semnătură și ștampilă de președintele Comisiei locale pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, luat în evidență, fără suprapunere cu imobile limitrofe; adeverință eliberată de primărie din care să rezulte suprafața înscrisă în Registrul agricol; certificat de atestare fiscală, eliberat de la compartimentul Impozite și taxe. În cazul în care terenul solicitat a făcut obiectul unei cauze aflate pe rolul instanțelor judecătorești, este nevoie și de o declarație pe propria răspundere din partea solicitantului din care să rezulte care este soluția rămasă definitivă. Cererea și actele prevăzute mai sus se depun la sediul primăriei, fie personal, fie prin poștă. În cazul în care cererea se depune personal, solicitantul va prezenta actele doveditoare în original și câte o copie xerox, semnată pentru conformitate, rămânând la comisie numai copiile acestora, iar atunci când cererea se transmite prin poștă, la aceasta se vor anexa copii xerox semnate pentru conformitate pe propria răspundere de către solicitant.
Acasă Administratia locala Locuitorii din Filipeștii de Pădure, informați despre termenul limită ce vizează modificarea...