V. Stoica

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pune la bătaie circa 100.000 de euro pentru realizarea unor expertize tehnice de verificare a documentațiilor folosite pe sectoarele Dumbrava – Mizil și Mizil – Pietroasele ale autostrăzii A7. Este vorba inclusiv de unele verificări pe calculele făcute de proiectant, în legătură cu care chiar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și-a arătat nemulțumirea în mai multe rânduri.
Conform datelor publicate în SEAP, obiectul contractului de servicii constă în servicii de expertiză tehnică aferente Autostrăzii Ploiești – Buzău: LOT 1 Poduri exigențele A4.2, B2.2, D2.2 aferent LOT 1 Dumbrava – Mizil (km 0+000 – km 21+000); LOT 2 Geotehnica exigența Af aferent LOT 1 Dumbrava – Mizil (km 0+000 – km 21+000) și LOT 2 Mizil – Pietroasele (km 21+000 – km 49+350).
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere vrea, astfel, ca experții tehnici specializați în poduri și în studii geo să decidă dacă este nevoie de refacerea detaliilor de execuție pe șantierele celor două tronsoane aflate în lucru: Dumbrava – Mizil și Mizil – Pietroasele.
Pentru primul lot licitat acum de CNAIR, contractul de servicii vizează ”expertizarea tehnică a proiectelor tehnice elaborate de prestatorul Consitrans SRL și a detaliilor de execuție elaborate de antreprenorul Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA – Pizzarotti SA – Retter Project Management SR, aferente lucrărilor de poduri”. În această situație, conform CNAIR, expertul tehnic atestat va verifica toate ”calculele de dimensionare a grinzilor cu lungimea de 40,00 de metri și înălțimea de 1,40 metri propuse de către prestator (Consitrans) în cadrul Proiectului Tehnic, ținând cont de deficiențele reclamate de antreprenor (asocierea care lucrează pe tronsonul Dumbrava – Mizil) cu privire la acest tip de grindă și totodată verificările necesare în vederea stabilirii rezistenței la seism pentru structurile aferente Autostrăzii Ploiești – Buzău LOT 1 Dumbrava – Mizil (km. 0+000 – km 21+000). De asemenea, expertul tehnic atestat va realiza verificări ale detaliilor de execuție (DE) prezentate de către Antreprenor, care precizează faptul că în urma verificării a rezultat că, pentru deschiderea de 40 m, grinzile din beton precomprimat cu înălțimea de 1,40 m nu satisfac cerințele de rezistență impuse de normele în vigoare. Prin prisma acestui fapt, s-au luat diverse măsuri corective, cea mai importantă fiind înlocuirea grinzilor de 1,40m cu grinzi de 1,80 m”, se precizează în caietul de sarcini aferent Lotului 1 al licitației pentru expertizare tehnică derulată de CNAIR.
Al doilea lot al licitației derulate de CNAIR vizează expertizarea tehnică a studiului geotehnic și a corespondenței cu privire la detaliile de execuție pentru sectorul cuprins între km 0+000 – km 1+450 și km 7+000 – km 8+000, precum și în zonele celor nouă gropi de împrumut aflate pe loturile Dumbrava-Mizil și Mizil – Pietroasele.
”Antreprenorul Asocierea Impresa Pizzarotti&C SPA – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL a reclamat o serie de deficiențe/neconformități în ceea ce privește nivelul hidrostatic din șantier, comparativ cu cel prezentat în Studiul geotehnic din iulie 2020, precum și cantitatea insuficientă a materialului provenit de la gropile de împrumut puse la dispoziție de către Beneficiar, inclusiv dificultăți în posibilitatea de îmbunătățire a materialului exploatat din aceste gropi”, se precizează în caietul de sarcini aferent expertizării studiilor geotehnice.
Șase oferte s-au depus în cadrul acestei achiziții aflate în derulare: Pod Proiect – pentru lotul 1, Grafic Tends – pentru ambele loturi, Bracons Proiect SRL – pentru lotul 2, HVID Consulting Group – pentru ambele loturi, Eurobridge – pentru lotul 1 și, separat, Bracons Proiect SRL – pentru lotul 1. În prezent, CNAIR evaluează ofertele depuse în cadrul procedurii de achiziție.