V.S.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu a fost prezent, marți, într-o vizită și pe șantierul lotului 1 Dumbrava-Mizil al Autostrăzii Ploiești – Buzău, mai exact la kilometrul zero al Autostrăzii Moldova A7, unde va fi localizat noul nod rutier între A3 București-Ploiești și Autostrada A7, cel mai complex nod rutier din acest prim lot.
Scrioșteanu a făcut o sinteză a lucrărilor executate pe șantierul acestui lot, care pornește de la Dumbrava și ajunge până la Mizil.

Conform oficialului din Ministerul Transporturilor, stadiul lucrărilor pe acest lot este următorul: a fost finalizată descărcarea siturilor arheologice de pe întregul amplasament al autostrăzii; au fost montate primele 48 grinzi de beton aferente structurilor; au fost finalizate 32 din 39 de podețe și se lucrează la restul de 7 podețe; se efectuează lucrări de hidroizolație, umpluturi și verificări la cele 32 podețe finalizate; s-au realizat 960.000 mc din 2,5 milioane mc de umpluturi de pământ; s-au realizat 25980 mc de strat de formă din pământ stabilizat cu lianți hidraulici; se execută lucrări de umpluturi cu pământ la bretelele nodului rutier de la Dumbrava; a fost finalizată o structură (pod) și se lucrează concomitent la restul de 14 (poduri și pasaje) aferente contractului; au fost forați, armați și turnați 927 din 1180 piloți aferenți structurilor; se montează oțel-beton la radiere și se lucrează la elevațiile culeelor; au fost realizate toate subtraversările de conducte gaz și țiței; se lucrează la sistemul ITS, stadiul fiind de 65%; se execută lucrări de relocare a rețelelor de utilități publice, fiind finalizată relocarea conductelor de apă.

În cadrul acestui proiect, sunt prevăzute construirea a 15 poduri și pasaje, două noduri rutiere, un centru de întreținere și monitorizare, precum și plantarea de perdele forestiere, pe circa 48,7 hectare.  Lotul 1 este cuprins între Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) și are o lungime de 21 km.

«Am solicitat antreprenorilor să crească mobilizarea în șantier, întrucât este foarte important ca și acest lot să fie dat în trafic în cursul anului viitor. Reamintesc faptul că lucrările de execuție la acest lot au început în toamna anului trecut, iar constructorul, Asocierea de constructori români și italieni Impresa Pizzarotti & C. S.p.a – Pizzarotti – Retter Projectmanagement, are la dispoziție 25 luni pentru finalizare și 1,46 miliarde lei, fără TVA, finanțați din PNRR», a mai precizat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.