Violeta Stoica

Premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-au aflat ieri pe șantierul autostrăzii A7, începând vizita de lucru pe primele două tronsoane, care se află pe raza județului Prahova – sectorul Dumbrava-Mizil și cel dintre Mizil și Pietroasele.
Prim-ministrul Marcel Ciolacu s-a declarat mulțumit de modul în care gestionează Ministerul Transporturilor proiectele aflate în derulare pe infrastructura mare: ”Ținând cont că, la două-trei zile, avem discuții cu domnul Grindeanu privind fondurile pe care le-a cheltuit până acum, am vrut și eu să-l însoțesc pentru a vedea și stadiul fizic, nu numai cifrele. Nu au existat, în istoria Ministerului Transporturilor, atâtea investiții, atâtea decontări și este pentru prima oară când văd o viziune de ansamblu. Conexiunile sunt foarte importante, pentru că vor da o coerență în trafic. (…) Prioritatea Guvernului rămâne infrastructura mare, care se și multiplică cel mai mult în economie, și cred că este cazul ca Moldova să aibă o autostradă, este cazul să mergem în tot sudul României până la Constanța și este cazul ca și Capitala României să aibă în sfârșit o Centură”. Referitor la primele două tronsoane ale autostrăzii A7, Ciolacu a declarat că ”s-a impus un alt ritm” și că este ”foarte mulțumit” de ritmul pe care Ministerul Transporturilor și ministrul Sorin Grindeanu îl impun la infrastructura mare și că, ”în sfârșit, Moldova va avea o autostradă”.
Sorin Grindeanu a detaliat situația de pe primele tronsoane ale A7, aflate pe raza județului Prahova: ”Pe primul tronson, de la Dumbrava la Mizil, pe mare parte din el lucrurile stau bine, au fost deblocate toate lucrurile, se știe că au fost probleme cu gropile de împrumut, cu pânza freatică foarte sus, cu descărcările arheologice neașteptat de multe. Acum ritmul e mulțumitor, sper să recupereze și ultima parte din tronson. Întârzierile nu sunt mari, avem promisiunea fermă că la anul, în septembrie, se va circula. Pe al doilea lot există o zonă de întârziere pe jumătatea care este în construcție cu compania din Bulgaria și acolo au fost blocaje de același tip, le-am dat termen ca într-o lună să văd un ritm crescut, fiindcă altfel nu vreau să intrăm într-o zonă pe care nu mi-o doresc. Au fost depășite toate obstacolele, iar unele dintre ele nu sunt din cauza companiilor care execută lucrările. Am mai spus: unele proiecte au fost făcute din birou, iar acele lucruri se văd în faza de execuție. Mă aștept ca în următoarea lună, ritmul să fie unul sporit, pentru că resurse financiare există, deci mă aștept la un ritm crescut”.
”Ultimul tronson, de la Pietroasele la Buzău, este un roman foileton. Istoria e cam așa: CNAIR a dat anul trecut, cam pe vremea aceasta, un câștigător, apoi au venit domnii de la CNSC care ne-au tot învârtit cu tot felul de decizii care nu ne-au dus în situația de a semna un contract. Cireașa de pe tort a fost că, acum două luni, au venit să ne spună că decizia pe care am dat-o în septembrie anul trecut este bună. (…) Domnii de la CNSC nu răspund de întârziere. Răspunde vreunul dintre ei? Sunt extrem de iritat pe subiectul ăsta și îmi cer scuze”, a mai declarat ministrul Sorin Grindeanu în legătură cu situația ultimului lot al autostrăzii Dumbrava-Buzău, cel care ar trebui să facă legătura între Pietroasele și Buzău.