În aceste zile se montează, la cele două deschideri marginale, impresionante grinzi prefabricate (21 m lungime și greutate de 26 de tone fiecare), produse de către o firmă din Prahova

Luiza Rădulescu Pintilie

În primele două zile ale acestei săptămâni, două convoaie de autovehicule de transport de mare gabarit au adus în zona șantierului deschis în comuna Dumbrăvești, în vederea realizării unui pod rutier (inclusiv cu acces pietonal) peste pârâul Vărbilău, în prelungirea DC16, 18 grinzi impresionante – având 21 de metri lungime și 26 tone tone fiecare -, prevăzute a fi amplasate pe cele două deschideri marginale. De altfel, firma constructoare – STRABENBAU LOGISTIC SRL Blejoi – a și început montajul acestora, primarul comunei Dumbrăvești, Dorin-Gabriel Răducanu, confirmându-ne ieri că în maximum două săptămâni urmează să fie aduse alte 18 grinzi prefabricate, cu o lungime și mai mare, respectiv de 25 de metri fiecare, toate fiind realizate de către firma Ferrobeton România, cu sediul în comuna Brazi, satul Negoiești – unul dintre cei mai importanți producători de asemenea grinzi destinate construcției de poduri din țară.

Deși sunt demarate numai de câteva luni, lucrările sunt ajunse în prezent într-un stadiu avansat, respectiv de aproape 75%, după cum ne-a mai precizat interlocutorul nostru, de altfel acesta având studii de specialitate și urmărind îndeaproape realizarea fiecărei etape constructive. În final, podul va avea o lungime de aproximativ 100 de metri, partea carosabilă fiind prevăzută cu două benzi de circulație și măsurând 7,80 metri, iar părțile pietonale, amplasate dreapta-stânga, având câte un metru. Acesta va traversa oblic, sub un unghi de 60%, cursul apei și până în vara anului viitor se estimează că întreaga investiție – inclusă în cunoscutul program național “Anghel Saligny”- va fi încheiată. Ceea ce înseamnă că, după finalizarea construcției propriu-zise a podului – care ar putea avea loc chiar la sfârșitul acestui an – urmează să se deruleze și alte lucrări, printre care cele care vizează realizarea apărărilor de maluri și dărâmarea podului vechi, păstrat în funcțiune pentru a nu izola accesul în satul Sfârleanca.