V. Stoica

O fotografie a Castelului Peleș este folosită pentru promovarea imaginii României, autocolante cu unul dintre cele mai cunoscute obiective turistice din țară aflându-se în această perioadă pe autobuzele din Capitala Franței. Este o campanie derulată de ministerul condus de prahoveanul Radu Oprea. ”Dacă veți merge prin Paris în perioada 6 – 26 septembrie, probabil că veți fi surprinși de faptul că pe autobuzele turistice și pe multe panouri publicitare scrie România. Este vorba despre o campanie publicitară care are ca scop atragerea de turiști străini în România. Franța face parte din grupul țintă, format din șapte țări, unde specialiștii spun că există un potențial mare pentru atragerea turiștilor. Nu a fost aleasă întâmplător perioada, acum la Paris se desfășoară Cupa Mondială de Rugby, ceea ce conferă vizibilitate foarte mare României. Țintele sunt: 15 milioane de persoane în campania outdoor (103 de panouri de 8 mp) și 27 milioane de vizualizări pe traseul celor 17 autobuze turistice colantate. P.S. Autorul fotografiei de pe autobuz se numește Paul Antonescu, îi mulțumesc pentru faptul că a acceptat ca poza lui să devină imaginea campaniei”, a anunțat prahoveanul Radu Oprea, ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. Potrivit reprezentanților Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, bugetul campaniei este în valoare de 563.569,20 lei/111.000 euro cu TVA 0%. ”Acțiunea se încadrează în prevederile H.G. nr 20/2012 privind aprobarea Programului multianual de marketing și promovare turistică și a Programului multianual de dezvoltare a destinațiilor și formelor și produselor turistice. Firma organizatoare este JC Decaux, aceasta având exclusivitate pe rețeaua de panouri de 8mp, precum și pe autobuzele turistice, în scopul colantării.
Ținând cont de rezultatele studiului realizat de firma americană Horvath, pentru promovarea brandului turistic al României pe piața franceză au fost evidențiate două forme de turism importante și anume natură și cultură. Astfel, obiectivele turistice selectate au fost:
Transfăgărășan și Mănăstirea Sucevița pentru cele 103 panouri publicitare și Castelul Peleș pentru cele 17 autobuze turistice”.
Conform aceleiași surse, ”fotografia care ilustrează Transfăgărășanul a fost selectată pentru componenta de natură, acesta fiind considerat unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din lume. Totodată, pentru cultură a fost aleasă o fotografie cu Mănăstirea Sucevița, înscrisă în patrimoniul mondial al UNESCO. Mănăstirile sunt, de asemenea, printre principalele puncte de atracție pentru turiștii francezi. Castelul Peleș a fost selectat pentru cea de-a doua etapă a campaniei, pentru autobuzele turistice, fiind spectaculos, înconjurat de verde”.