V. Stoica

Una dintre atracțiile turistice din Gara Sinaia a fost, până în urmă cu aproape doi ani, expoziția de trenulețe căreia îi treceau pragul copii și adulți deopotrivă. Din păcate, din toamna lui 2021, aceasta a fost închisă și nici nu s-a redeschis până în prezent, fiind slabe șansele ca dioramele care atrăgeau turiștii să mai poată fi expuse vreodată în spațiul din incinta Gării Sinaia.
Nu numai expoziția de trenulețe se afla în topul vizitelor celor care treceau prin stația CFR Sinaia, ci și drezina blindată care a fost folosită timp de circa un an de Ana Pauker, fost lider al României comuniste. Acest vehicul ciudat pentru majoritatea celor care îl văd pare să-și dea acum obștescul sfârșit, deși a trecut peste decenii cu acel parbriz perforat parțial, se pare, de un proiectil, într-o tentativă de asasinat.
La aproape un secol de la fabricarea sa la Uzinele Skoda – Plzen, vehiculul blindat transformat pentru a putea fi folosit și pe șinele de cale ferată, arată mai rău decât niciodată. Scorojită și ruginită, drezina de la Sinaia va deveni, în curând, un morman de fier vechi. Mult fier vechi, dat fiind că are o greutate apreciabilă datorită blindajului adăugat pentru sporirea siguranței. Drezina Motor pentru cale ferată normală expusă în Staţia CF Sinaia a fost construită în anii ‘40 la Uzinele SKODA – PLZEN și face parte dintr-un lot de autovehicule rutiere blindate pentru protocolul de Partid al U.R.S.S. Câteva dintre aceste vehicule au fost dăruite şi C.C.P.M.R (Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român) pentru protocolul de partid. Dintre acestea, trei vehicule au fost transferate la Direcţia Generală CFR care le-a transformat în Drezine Motor pentru circulaţie pe calea ferată. Două dintre ele se mai păstrează încă şi sunt expuse în staţiile Feteşti şi Sinaia.