Firmele și alte persoane care vor să obțină numărul EORI, pentru a-l folosi în operaţiunile vamale derulate pe teritoriul UE, trebuie să știe că a fost simplificată procedura de atribuire a acestuia. Potrivit Hotnews, a fost publicat în Monitorul Oficial un Ordin (nr. 1760/august 2023) al Autorității Vamale Române (AVR), care a intrat în vigoare din 23 august 2023, și prin care se simplifică „normele tehnice privind înregistrarea în scopuri vamale a operatorilor economici și a altor persoane”.
Conform referatului de aprobare privind proiectul de ordin pentru aprobarea normelor tehnice publicat la sfârșitul lunii iulie 2023 pe site-ul AVR, apar următoarele schimbări:eliminarea obligativității de anexare la cerere a anumitor documente (de exemplu certificat de înregistrare în scopuri de TVA, act constitutiv) care se pot verifica utilizând baze de date online gestionate de instituții publice la nivel național sau unional la care autoritatea vamală are acces; introducerea obligativității autorității vamale de extragere a anumitor informații/date necesare analizării cererii din bazele de date online gestionate de instituții publice la nivel național sau unional, acestea fiind: baza de date RECOM, gestionată de Oficiul Național al Registrului Comerțului, pentru verificarea informațiilor de identificare prevăzute într-un certificat de înregistrare și a altor informații prevăzute într-un act constitutiv; baza de date online VIES, gestionată de Comisia Europeană, pentru stabilirea valabilității numărului de înregistrare în scopuri de TVA; baza de date online ANAF-Registru TVA gestionată de Agenția Națională de Administrare Fiscală cu privire la taxa pe valoare adăugată; baza de date online Registrul Național ONG, gestionată de Ministerul Justiției, pentru verificarea adresei sediului social în situația în care aceasta nu corespunde cu cea înscrisă în documentele de înregistrare elibertate de autoritățile cu atribuții în acest sens sau în certificatul de înregistrare în scopuri de TVA emis de organul fiscal competent; introducerea posibilității de transmitere a documentelor justificative prin intermediul aplicației; introducerea acrodului pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (în situația în care aplicația EORI-RO nu funcționează și se utilizează procedura alternativă); introducerea unor prevederi ca în situații excepționale, activitatea de atribuire a numerelor EORI să fie posibilă și la nivelul birourilor vamale de interior reședință de județ.
În ceea ce privește atribuirea numărului EORI, potrivit StartupCafe.ro, firmele trebuie să depună o cerere de înregistrare care se completează şi imprimă în/din aplicaţia naţională EORI, după cum a anunțat ANAF.
Acasă Actualitate Credem că vă interesează/Se simplifică procedura de obţinere a numărului EORI pentru...