‘’Barbie’’, un film realizat de Greta Gerwig, a depăşit pragul de un miliard de dolari încasări la box-office-ul mondial la doar trei săptămâni după lansarea în cinematografe, o premieră pentru o peliculă regizată de o femeie, a informat AFP, potrivit Agerpres. Cu un total de peste 1,03 miliarde de dolari încasări la nivel global atinse în weekend-ul trecut, potrivit estimărilor companiei de specialitate Exhibitor Relations, filmul a devenit primul din istoria de un secol a Warner Bros care a depăşit acest prag într-un interval atât de scurt, potrivit responsabililor studioului.
Greta Gerwig, realizatoarea ‘’Barbie’’, este actriţă, scenaristă şi regizoare. A devenit cunoscută graţie filmelor ‘’Lady Bird’’ (2017) şi ‘’Little Women’’ (2020) şi a scris scenariul ‘’Barbie’’ alături de Noah Baumbach. După trei weekenduri de la lansare, ‘’Barbie’’, o feerie în roz, continuă să aducă un suflu proaspăt în cinematografe, grav afectate de pandemia de COVID-19 şi de redirecţionarea publicului către serviciile de streaming. ‘’Barbie’’ devine astfel cel de-al şaselea film care depăşeşte pragul de un miliard de dolari încasări după pandemia de COVID-19, potrivit Variety.
Cu Margot Robbie şi Ryan Gosling deja emblematici în rolurile Barbie şi Ken, comedia aduce în prim-plan legendara păpuşă Mattel care se aventurează, în ţinuta ei complet roz, alături de neîndemânaticul Ken, în lumea reală, cea a picioarelor plate şi a agresiunilor sexiste.
Devenit fenomen cultural, filmul, care a făcut obiectul unei intense campanii de marketing, a generat un val de roz la nivel global: ţinute vestimentare, accesorii diverse, patine cu rotile etc. Lansarea ‘’Barbie’’ a determinat totodată creşterea vânzărilor de păpuşi în special în Africa de Sud.
Coloana sonoră a filmului, care include artişti precum Dua Lipa, Lizzo, The Kid Laroi şi duoul Nicki Minaj – Ice Spice, care reiau piesa ‘’Barbie girl’’, din 1997, a trupei danezo-norvegiene Aqua, a fost ascultată deja de mai multe milioane de ori pe platforma Spotify.