Peste 30 de Trenuri ale Soarelui vor lega zilnic întreaga ţară de litoralul Mării Negre şi Delta Dunării, până la jumătatea lunii septembrie a.c., potrivit Agerpres. „Sunt 32 de trenuri care leagă ţara cu Litoralul, sunt 38 de trenuri care leagă Bucureştiul cu Litoralul, incluzându-le pe cele care vin din ţară şi trec prin Bucureşti. Practic, nu rămâne niciun colţ din ţară nelegat cu Litoralul – şi nu numai cu Litoralul, ci şi cu zonele turistice cele mai importante, întrucât cererea de transport a crescut şi pe celelalte zone turistice. Dar este adevărat, centrul de greutate este şi va fi Litoralul în această vară”, a declarat Adrian Vlaicu, şef serviciu Marketing, CFR Călători. Oficialul CFR Călători a dat asigurări că au fost luate şi măsuri în caz de temperaturi ridicate, care să asigure pe cât posibil confortul pasagerilor.
„Practic, pentru aceste trenuri, în toate punctele de formare şi în staţiile de pe parcurs personalul CFR Călători a fost suplimentat. S-au luat măsuri de verificare a tuturor locomotivelor, vagoanelor şi a instalaţiilor de aer condiţionat pentru a reduce la minimum defectele. Singura problemă rămâne în continuare secţia Constanţa – Mangalia din cauză că locomotivele Diesel nu pot duce la climatizare mai mult de 9-10 vagoane şi va rămâne în continuare problema trenurilor lungi. Este evident că această problemă va fi soluţionată imediat ce se va termina electrificarea pe secţia Constanţa – Mangalia de către colegii de la infrastructură. Atunci, nici nu vor mai fi timpii mai lungi de aşteptare în Constanţa pentru schimbarea locomotivei şi nici nu va mai exista inconvenientul acesta ca o parte din tren, la o anumită distanţă, să fie neclimatizată. Până la temperaturi de 38 de grade C aparatele de climatizare pot funcţiona în parametri optimi, de aceea ca principală măsură luată a fost suplimentarea personalului tehnic şi acesta va fi prezent în tren în special până când instalaţia de climatizare îşi intră în regimul normal. Vorbim de probleme care apar doar în momentul pornirii trenului, când vagonul este foarte încins. După ce trenul circulă, iar caroseria începe să se răcească, deja instalaţia de climatizare este pusă în funcţie, iese din regimul de avarie şi nu mai sunt probleme. Au fost într-adevăr reclamaţii în cursul anului trecut exact în zona Mangalia spre Constanţa. Acolo au fost cele mai multe reclamaţii, pentru că instalaţiile de climatizare fie nu puteau fi suportate de locomotiva Diesel şi se proceda la o pornire în trepte în lungul trenului de către personal, fie trebuia să se aştepte puţin să iasă din regim de avarie după care porneau şi funcţionau normal până la capătul secţiei”, a explicat Adrian Vlaicu. El a sfătuit călătorii să îşi planifice din timp călătoria, ajutând astfel operatorul de transport să vadă care este gradul de utilizare a trenurilor, pentru a le putea optimiza, dar şi să îşi cumpere bilete dus-întors, pentru a obţine o reducere de 10%. Pentru călătoria spre Delta Dunării, trenurile IR 1981/ R 8653 şi R 8656/ IR 1982 vor asigura zilnic legătura directă Bucureşti Nord – Tulcea Oraş şi retur pe întreaga durată a sezonului. De asemenea, în Medgidia va fi asigurată zilnic conexiunea spre Tulcea Oraş şi retur cu trenuri dinspre Capitală sau Constanţa. Durata călătoriei pe ruta Bucureşti – Constanţa este în medie de circa 2 ore şi 20 minute. Tariful pentru o călătorie cu loc rezervat pe ruta Bucureşti Nord – Constanţa la clasa a 2-a, la tren IC este 82,00 lei, la tren IR este 72,00 lei şi la tren Regio este 37,00 lei. De asemenea, călătorii pot beneficia de reduceri precum: 10% reducere din tariful de transport la cumpărarea unui bilet cu oferta dus-întors; o reducere de până la 10% din tariful de transport la cumpărarea cu anticipaţie, 25% la cumpărarea în baza cardului TrenPlus. Elevii beneficiază de gratuitate, iar studenţii de 50% reducere la călătoria în vagoanele clasa a 2-a.