Rata abandonului în licee și învățământ profesional a crescut la 2,1%, în anul școlar 2021-2022, de la 1,7% cu un an înainte, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS). Au rămas similare ratele de 1,3% în învățământul primar, respectiv 1% în învățământul gimnazial, potrivit Hotnews.
Ȋn anul şcolar/universitar 2022-2023, populaţia şcolară din sistemul naţional de educaţie a fost 3,472 milioane elevi şi studenţi, în scădere cu 23.000 comparativ cu anul şcolar/universitar precedent.
Asta în condițiile în care raportul publicat anul trecut, ce face referire la anul școlar anterior, arăta o creștere de 1.200.
În schimb, numărul absolvenţilor a fost 503.500 elevi şi studenţi, în creștere cu 5,7% comparativ cu anul şcolar/universitar precedent. Raportul anterior arăta o scădere de 7,5%.
Personalul didactic din cadrul sistemului educaţional a însumat 240.700 persoane, în anul școlar 2022-2023. Astfel, raportul mediu dintre populaţia şcolară şi numărul cadrelor didactice a fost 14 elevi/studenţi la un cadru didactic. Se observă așadar o scădere comparativ cu anul școlar anterior când erau 15 elevi/studenți la un cadru didactic.
Majoritatea profesorilor sunt femei, ponderile fiind de 68,3% la învățământul profesional și ajungând la 99,7% la antepreşcolar şi preşcolar. În zona preuniversitară se observă un procent de 82,8%.
Dacă ne uităm la elevi/studenți, preponderente au fost absolventele, în număr de 265.000, reprezentând 52,8%, în 2022-2023. Situaţia absolvenţilor din învăţământul liceal a evidenţiat că aproape jumătate au frecventat cursurile filierei teoretice (52,1% din totalul absolvenţilor), 39% pe cele din filiera tehnologică, iar 8,9% au urmat cursurile liceelor din filiera vocaţională.
La examenul de bacalaureat s-au prezentat 130.800 absolvenţi, din care 116.300 proveniţi din promoţia anului 2022 (88,9%). Au fost declarate reuşite 99.300 persoane (75,9%), din care 93.900 persoane (80,7%) din promoția anului 2022.