• Realizat la standarde europene, acesta va avea o lungime de aproape 100 de metri și va traversa oblic vadul apei

Luiza Rădulescu Pintilie

Aducerea, acum câteva zile, pe malul pârâului Vărbilău, în dreptul satului Sfârleanca al comunei Dumbrăvești, a unei impresionante foreze pentru coloane a dat, într-un fel, semnalul deschiderii șantierului pentru construcția unui nou pod, destinat circulației rutiere, dar și pietonale. Apoi, rând pe rând au apărut diverse alte utilaje, dar și componente ale podului ce va avea o lungime de aproape o sută de metri (mai precis 96,6 metri) și va traversa oblic albia pârâului amintit, sub un unghi de 60 de grade, în prelungirea drumului de acces – DC16. Expertizele de specialitate efectuate au evidențiat că actualul pod este într-o stare avansată de degradare și că se impune construirea unui pod nou. Acesta va fi realizat lângă cel existent, care, pentru a evita izolarea satului Sfârleanca, va fi utilizat în continuare până la finalizarea noii construcții.

În aceste zile deja se lucrează intens de către echipe ale constructorului care a câștigat licitația – firma STRABENBAU LOGISTIC SRL Blejoi, investiția fiind realizată în cadrul Programului Național de Investiții ”Anghel Saligny” și având o valoare totală de aproximativ 12,8 milioane de lei, din care 11 milioane de lei reprezintă finanțare asigurată prin programul amintit, restul sumei acoperindu-se din bugetul local. Durata de execuție este de 13 luni, ceea ce înseamnă că anul viitor podul ar trebui să fie dat în circulație, dar primarul comunei, Răducanu Dorin-Gabriel, e optimist și, după cum ne-a precizat ieri, lucrările ar putea fi încheiate încă de la sfârșitul acestui an.
Întreaga construcție e una robustă, din beton prefabricat, care să îi dea trăinicie și rezistență în timp, având o garanție de cincizeci de ani, dar interlocutorul nostru – care are studii de specialitate – e convins că aceasta va rezista o sută de ani.

Podul va fi realizat în conformitate cu standardele europene în vigoare și, având în vedere structura terenului și agresivitatea cursului de apă, s-a optat, în ceea ce privește varianta constructivă, pentru o infrastructură – partea din pod care preia încărcările de la suprastructura și le transmite terenului – alcătuită din două culee și 3 pile, coloanele fiind forate la o adâncime de 18 metri. Podul e prevăzut cu patru deschideri, cele două de la capete având 21 de metri, iar cele din zona centrală – 25 de metri. Partea carosabilă a podului- prevăzut cu două benzi de circulație – va măsura 7,80 metri, iar părțile pietonale, amplasate dreapta- stânga, vor avea un metru.