Potrivit unui comunicat al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „Şerban Cantacuzino” Prahova, o nouă autospecială a intrat în dotarea pompierilor militari prahoveni, moment ce marchează “trecerea în rezervă” a bătrânei „Autospeciale de stins incendii cu praf şi azot Roman 12215 DFA”, fabricată în anul 1979.
Istoricul vechii autospeciale fabricate în secolul trecut este trecut în revistă astfel:”Autospeciala Roman 12215 DFA de stins incendii cu praf şi azot este o maşină de categorie grea, care a fost destinată dotării unităţilor militare şi formaţiilor civile de pompieri, în vederea utilizării la intervențiile pentru stingerea incendiilor de mari proporţii în obiectivele economico-sociale specifice: petrochimice, energetice, chimice, transporturi, electronice etc.
Pulberea se refulează fie pe un tun cu două ţevi, fie pe linii de furtun tip C terminate cu ţevi de refulare, care se pot racorda la ţevile de autoprotecţie şi la gurile de evacuare plasate pe rezervoarele de pulbere. Întrucât funcţionarea instalaţiei speciale nu este condiţionată de funcţionarea motorului, autospeciala poate lucra şi din mers.
Fiind realizată pe autoşasiul Roman 12215 DFA, autospeciala de stins incendii cu praf şi azot are o mare capacitate de acces în teren şi poate transporta o cantitate însemnată de substanţă stingătoare şi accesorii, precum şi un număr de 5+1 servanți.
Trebuie menționat că această autospecială s-a aflat în intervenție până în prezent, ultima intervenție la care a fost utilizată având loc în luna decembrie 2021. A sosit, însă, momentul «trecerii în rezervă» a acesteia și înlocuirii ei cu o nouă autospecială de stingere cu pulbere, una dintre cele 8 achiziționate la nivel național prin programul Viziune 2020″ (Comunicat ISU Prahova).
Carcteristicile noii autospeciale sunt prezenzentate, în documentul de presă al salvatorilor prahoveni, astfel: Permite o deplasare rapidă atât pe drumuri amenajate cât și neamenajate; Modul de tracțiune este 6×4 permanent cu posibilitatea cuplării punții față pentru tracțiune 6×6; De asemenea, funcția hydro drive MAN permite decuplarea automată a punții din față, la viteze de peste 28km/h; Aceasta dispune de un sistem hidraulic de încărcare/descărcare cu cârlig; Are 4 rezervoare pentru pulbere, fiecare cu o capacitate de 1.000 kg; Beneficiază de 18 butelii de azot, încărcate la o presiune de 250 bar; Dispune și de un tun de refulare a pulberii sub presiune; Instalația de stingere cu pulbere și azot poate fi operată atât în varianta cu containerul pe autoșasiu, cât și în varianta independentă (fără autoșasiu)”.
Acasă Administratia locala Autospeciala fabricată în 1979, din dotarea ISU Prahova, a fost „trecută în...