V. Stoica

Podețul metalic de la Pantazi, care face legătura între Ploiești și Pantazi – Valea Călugărească – Dumbrava – Drăgănești, a fost închis circulației autoturismelor, în dimineața zilei de 1 Martie. Deși la intrarea pe drumul spre podul peste Teleajen există panouri de atenționare destul de mari, mulți șoferi au fost luați prin surprindere de închiderea podului, inclusiv o autospecială a Poliției fiind nevoită să se întoarcă din drum. Ca să nu mai existe discuții cu șoferii care voiau să treacă peste ”punte”, în ciuda avertismentelor, la intrările pe aceasta au fost montate blocuri mari din beton, pentru a nu exista riscul ca unii conducători auto să treacă cu autoturismele.

Primarul comunei Valea Călugărească, Ioana Neagu, ne-a declarat că printre lucrările de reparații și modernizare care vor fi făcute la puntea metalică de la Pantazi (care este sat al comunei Valea Călugărească) este și lărgirea părții carosabile cu circa 60 de centimetri, prin renunțarea la supraînălțarea de pe o parte a podețului. În ciuda acestei schimbări, precizează primarul din Valea Călugărească, restricțiile pentru autovehiculele mari se vor menține, structura respectivă urmând să rămână ”punte pietonală accidental carosabilă”. Potrivit aceleiași surse, constructorul estimează că va finaliza lucrările în circa două luni, astfel încât la începutul lunii mai să se poată circula din nou pe această ”scurtătură” dintre Ploiești și Valea Călugărească, utilizată în special de către navetiștii care merg spre satele Coslegi, Dârvari, dar și spre comunele Dumbrava și Drăgănești.
Reamintim că toți cei care vor să ajungă de la Ploiești în Valea Călugărească (satele Dârvari și Coslegi), la Dumbrava sau Drăgănești, vor fi obligați, de acum și până la finalizarea lucrărilor, să urmeze ruta mai lungă cu circa 10 kilometri, respectiv pe DN1B – Bucov-Valea Călugărească. După reluarea licitației organizate pentru modernizarea podețului metalic de la Pantazi, care trece peste râul Teleajen, Primăria Valea Călugărească a reușit, la finalul lunii decembrie 2022, să finalizeze procedura de achiziție și să încheie contractul de lucrări, a cărui valoare este de 728.226,41 de lei fără TVA, constructorul desemnat fiind Strabenbau Logistic, o firmă din județul Prahova. Potrivit documentației, printre lucrările de modernizare a ”punții pietonale accidental carosabilă” (denumirea oficială a podului de la Pantazi) se află montarea elementelor lipsă la infrastructuri și suprastructură, înlocuirea elementelor ce nu pot fi reparate la infrastructuri și suprastructură, consolidarea infrastructurilor existente, consolidarea tablierului pe ultimele patru deschideri (care nu au fost reabilitate în anul 2005); prevederea de dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatație; protejarea tuturor elementelor metalice ale infrastructurilor și suprastructurii împotriva coroziunii și altele.
Podul de la Pantazi a mai fost reparat în urmă cu circa 18 ani, după ce a fost afectat puternic de o viitură venită pe râul Teleajen, însă nicio autoritate nu a avut în plan proiectarea și execuția unei alte structuri, mult mai solide și cu două benzi de circulație. Cu atât mai mult cu cât autospecialele Ambulanței – sau ale pompierilor – nu pot trece pe structura existentă, din cauza dimensiunilor și
restricțiilor de tonaj.