Potrivit unei informări a Tribunalului Prahova, instanţa a obţinut la sfârşitul anului trecut, la capitolul „Documente redactate peste termen”, calificativul „Ineficient”.
Potrivit analizei activităţii personalului de la Tribunalul Prahova, în cursul anului trecut, aproape o treime dintre documente au fost redactate cu depăşirea termenului legal de finalizare, înregistrându-se o medie de 90 de zile depăşire.
Explicaţia pentru această întârziere – şi implicit, pentru obţinerea sus-amintitului calificativ – este motivată într-un comunicat de presă al instituţiei, astfel: ” Volumul mare de dosare şi complexitatea mare a cauzelor (care se reflectă şi în vechimea dosarelor în stoc, dar şi în termenul de motivare a hotărârii) au fost principalii factori pentru rezultatul obţinut. Au existat însă şi cauze specifice, legate de participarea majorităţii judecătorilor instanţei la cele două concursuri de promovare în funcţii de execuţie, acordându-se concedii de studii, dar şi de probleme medicale care au generat concedii medicale. (…).
În cursul anului 2022 au fost identificate situaţii pe cele două secţii civile în care documente finale închise în anii precedenţi, din cauza unor erori tehnice ale sistemului, au reapărut neînchise, în această situaţie regăsindu-se 168 de dosare.
De pildă, a existat un dosar în care încheierea de anulare cerere a apărut a avea întârziere 1815 zile. De asemenea, în urma actualizărilor sistemului, au fost identificate o serie de dosare ale căror documente finale au fost operate eronat la nivelul anilor 2014-2016, reapărând în stoc”.