Potrivit municipalităţii, operatorul de termoficare a depăşit multitudinea de crize cu care s-a confruntat până acum
N. D.
După criza apei calde menajere, din vara trecută, și o alta, a agentului termic, în condițiile în care în acest sezon rece au existat nenumărate situații în care ploieștenii au îndurat frigul în apartamente din cauza avariilor la rețea, ieri, Primăria Ploiești a venit cu un comunicat oficial din care reiese că s-a pus punct multitudinii de probleme cu care s-a confruntat până acum. Concret, municipalitatea a anunțat că, ieri, a fost pornită Turbina de Gaz existentă la nivelul Sistemului de Alimentare Centralizată cu Energie Termică (SACET) al orașului, punerea în funcțiune a acestei instalații de cogenerare urmând să permită operatorului de termoficare al orașului, S.C. Termo Ploiești, un surplus de 20% la capacitatea de furnizare a agentului termic. Simultan, Turbina de Gaz va produce și curent electric pe care administrația publică ploieșteană îl va valorifica, pe piața de profil, într-un cuantum estimat conform prevederilor legale în vigoare. În acest context, primarul Ploieștiului, Andrei Volosevici, a ținut să declare: ”Doresc să le aduc ploieștenilor vești bune și anume că miercuri, 08 februarie a.c., vom lua licența finală și vom porni și Cazanul de abur 5 pe care l-am preluat în data 31 ianuarie a.c. de la Consiliul Județean Prahova. Am reușit, astfel, într-un timp record, să realizăm toate testele și verificările legale necesare pentru pornirea Cazanului 5, fapt ce va permite derularea, în bune condiții, a serviciului public de alimentare cu energie termică al orașului nostru. Nu în ultimul rând, prin punerea în funcțiune a Turbinei de Gaz trebuie să înțelegem că, pe lângă faptul că reușim să mărim puterea de livrare a gigacaloriei la nivel SACET, reușim să facem și cogenerare, asigurând în acest mod un venit suplimentar substanțial la bugetul local, prin vinderea de curent electric pe piața de profil. Din 8 februarie a.c., tot ceea ce înseamnă sistemul de instalații la nivel SACET este în regulă și va funcționa la parametri normali, pentru a aduce, fără probleme, în casele ploieștenilor căldura și apa caldă necesare, reușind să asigurăm o gestionare optimă a serviciului ploieștean de termoficare”. Conducerea municipalității a precizat că demersurile menționate nu ar fi fost posibile fără ajutorul Instituției Prefectului Prahova, care a oferit sprijinul instituțional necesar depășirii acestei situații de criză, dar și specialiștilor din domeniul energetic, care au asigurat consiliere de specialitate și susținere tehnică, pentru optimizarea capacității de producție și livrare a energie termice din oraș.