V. S.

Primăria Dumbrăvești a scos la licitație construirea unui nou pod peste râul Vărbilău, după ce s-a ajuns la concluzia – în urma unei expertize de specialitate – că actuala structură care traversează apa curgătoare și care face legătura cu satul Sfârleanca este într-o stare avansată de degradare.
Potrivit documentației publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, costurile se ridică la circa 10,3 milioane de lei, iar pentru ca satul Sfârleanca să nu rămână izolat, pe parcursul derulării lucrărilor la noul pod, circulația se va derula în continuare pe podul actual, noua structură urmând să fie construită lângă cea existentă.
”Localitatea Dumbrăvești este traversată de cursuri de apă permanente – cele mai importante fiind cea a Teleajenului și Vărbilăului – astfel, satele Mălăeștii de Sus și Sfârleanca sunt relativ izolate în valea dintre cele două râuri. Podul existent din satul Sfârleanca peste râul Vărbilău este într-o stare de deteriorare avansată iar în urma expertizei tehnice realizate s-a concluzionat necesitatea construirii unui pod nou pentru a putea asigura o rețea de transport rutier sigură și operațională. Drumul Comunal 16 traversează pârâul Vărbilău pe un pod cu 11 deschideri și lungime totală de 95,56 m, grav avariat în urma precipitațiilor abundente. Se va aborda Scenariul 1 din cadrul Studiului de Fezabilitate – Realizarea unui pod nou cu suprastructură din beton prefabricat, încadrat în clasa tehnică V și cu două benzi de circulație. Se propune demolarea integrală a traversării existente și execuția unui pod nou cu 4 deschideri – suprastructura alcătuită din grinzi prefabricate din beton precomprimat, cu o lungime totală pod 94,88 m, care va traversa oblic albia pârâului Vărbilău, sub un unghi de 60 de grade”.
Este un exemplu care ar trebui urmat și de Primăria Valea Călugărească, pentru siguranța circulației peste râul Teleajen, la Pantazi, acolo unde s-a decis doar modernizarea actualului ”pod” metalic și nu construirea unei structuri rutiere care să permită circulația autovehiculelor în ambele sensuri, așa cum se va realiza la Dumbrăvești.

Foto arhivă – podul de la Sfârleanca