CFR Călători va readuce, după opt ani de pauză, trenurile Intercity în România, deși nu sunt vagoane noi și infrastructura este în suferință, astfel că vor fi și lungi distanțe cu viteze de sub 60 km/h, iar biletele vor costa în medie cu 30% mai mult față de trenurile IR: spre exemplu București – Iași 130 lei, Brașov – Constanța, 110 lei, potrivit Hotnews.
Cea mai lungă distanță care va fi parcursă fără oprire de trenurile românești de pasageri în 2023 va fi Brașov – Teiuș, 229 km, 4 ore și 10 minute, cu o viteză medie de numai 54 km/h. Trenul IC 531 și perechea sa vor fi singurele care nu vor opri între cele două orașe, iar prețul biletului va fi 83 de lei. Între Brașov și Sighișoara sunt restricții și lucrări, viteza medie fiind 42 km/h. De la Sighișoara la Teiuș viteza medie este 89 km/h (porțiune recent modernizată).
La un tren RE, care face cu 40 de minute mai mult, prețul este la mai puțin de jumătate (39 lei față de 83 lei). De la București la Timișoara nu există trenuri IC, fiindcă cele mai rapide trenuri IR fac 9 ore și 46 minute pe 533 km, magistrala 100 fiind într-o situație deplorabilă (o mulțime de restricții de viteză, nevoie urgentă de reabilitare). De la Brașov la București biletul costă 68 de lei, față de 53 lei cât costă biletul la trenurile IR. Două trenuri Intercity pe zi pe sens sunt între cele două orașe și fac între 2 ore și 13 minute și 2 ore și 18 minute, oprind doar la Ploiești Vest.