Prin intermediul unui anunț, făcut public inclusiv pe site-ul instituției, Primăria Filipeștii de Pădure a ținut să aducă în atenția locuitorilor comunei faptul că au intrat în vigoare o serie de reglementări referitoare la gospodăriile cu fose septice, care trebuie înregistrate.
”Persoanele fizice şi juridice care au construit în curţi fose septice sau toalete cu bazin, au obligaţia conform art.11 alin. (2) din Hotărârea nr. 714 din 26 mai 2022 privind aprobarea criteriilor pentru autorizarea, construcţia, înscrierea/înregistrarea, controlul, exploatarea și întreţinerea sistemelor individuale adecvate de colectare și epurare a apelor uzate, să se înregistreze până la finalul lunii noiembrie 2022 în ”Registrul de Evidenţă a Sistemelor Individuale Adecvate pentru Colectarea și Epurarea Apelor Uzate”, prin completarea unei cereri. După completare, cererea se va depune la ­Registratura Primăriei comunei Filipeștii de Pădure sau se poate transmite pe e-mail ­(scanată) la adresele: primariafp@gmail.com sau primarie@filipestiidepadure.ro, pentru înregistrare”, se arată în anunțul Primăriei Filipeștii de Pădure.
Precizările autorității locale au fost făcute în contextul în care este în vigoare o hotărâre, ale cărei prevederi vizează şi obligativitatea locuitorilor acestei comune. ”Având în vedere intrarea în vigoare a Hotărârii nr. 714 din 26 mai 2022 privind aprobarea criteriilor pentru autorizarea, construcţia, înscrierea / înregistrarea, controlul, exploatarea și întreţinerea sistemelor individuale adecvate de colectare și epurare a apelor uzate, persoanele fizice şi juridice, proprietari ai spaţiilor conectate la sistemul individual adecvat de epurare au obligaţia de înscriere în registru a sistemului de colectare/epurare în termen de 120 de zile de la conectarea incintei la sistemul individual de colectare şi/sau epurare a apelor uzate. Obligaţia înregistrării revine şi proprietarilor de sisteme individuale adecvate construite înainte de intrarea în vigoare a prezentului act normativ, în termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a Hotărârii Guvernului”, se mai arată în anunțul primăriei, care a mai precizat și faptul că obligația înscrierii într-un registru special se aplică atât în cazul sistemelor existente, cât şi al acelora care sunt în curs de construire. Pentru detalii, cei interesați se pot adresa instituției, la sediul de pe strada Valea Rea nr. 343, la numărul de telefon 0244/38.68.01 ori pe email primariafp@gmail.com.