V.Stoica

Lotul de 20 de tramvaie noi care ar fi trebuit să circule de ceva vreme pe calea de rulare din municipiul Ploiești, respectiv pe liniile 101 și 102, mai are de așteptat până să ajungă în trafic și să le înlocuiască pe cele vechi.
Ieri, consilierii locali ploieș­teni au amânat luarea unei decizii pentru împuternicirea primarului municipiului, Andrei Volo­sevici, să semneze contractul de furnizare a mijloacelor de transport public – tramvaie de 18 metri, raportat la graficul cu termenele de livrare stabilite de către ofertantul desemnat câștigător în urma licitației organizate de Ministerul Dezvoltării.
Tramvaiele, conform graficului de livrare, ar urma să ajungă la Ploiești în anul 2024 și, astfel, ar exista riscul ca banii pentru plata acestor mijloace de transport în comun (aproximativ 160 de milioane de lei) să fie suportați din bugetul local al municipiului Ploiești! Astfel că, până la lămurirea situației, consilierii locali au hotărât prorogarea proiectului privind împuternicirea primarului să semneze sau să nu semneze contractul de furnizare a celor 20 de tramvaie.
Discuțiile pentru înnoirea parcului de tramvaie aflate în operare la Transport Călători Express Ploiești au fost lansate încă din anul 2019, când Ministerul Dezvoltării a lansat o primă licitație pentru achiziția de tramvaie destinate mai multor orașe din țară.
Prima licitație s-a anulat, fiind ulterior reluată. Și această procedură a fost una de durată, fiind măcinată de contestații care au întârziat foarte mult desemnarea unui câștigător și, ulterior, semnarea contractelor pentru cele patru loturi, printre care s-a aflat și cel pentru municipiul Ploiești.
Practic, prin proiectul care viza achiziția de tramvaie se urmărea cumpărarea a 20 tramvaie noi pentru Ploiești, care ar urma să fie utilizate pe rutele 101 Ploiești (în lungime de 13,0 km), care leagă Gara de Sud cu centrul orașului iar apoi cu cartierele de locuințe din nord și cu Spitalul Județean, respectiv ruta 102 Ploiești (în lungime de 10,8 km), care leagă Gara de Vest cu Spitalul Județean, deservind și principalele cartiere de locuințe ale orașului, aflate între aceste două obiective.
Deocamdată, având în vedere situația neclară actuală, toată problema tramvaielor noi rămâne în coadă de pește. (sursa foto: RailTech.com).