Canalul Siret-Bărăgan va fi realizat în următorii patru ani până la kilometrul 23, o investiţie de anvergură, cu foarte multe lucrări, dar care „va scoate din ghearele secetei” suprafeţele de teren din zona respectivă, susţine ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Petre Daea. „Este o investiţie de anvergură. Acum el este finalizat până la kilometrul 5,2 şi de aici încolo sunt foarte multe lucrări de făcut, cu volume mari de muncă”, a declarat, pentru AGERPRES, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Petre Daea. Întrebat la cât s-ar ridica costurile pentru realizarea acestei investiţii, oficialul MADR a precizat că există o estimare, dar ar prefera să nu avanseze cifre deocamdată. „Este o estimare, dar n-aş vrea să spun suma, pentru că acest proiect de mare anvergură are două etape de abordare. Prima etapă de abordare este aceea până la kilometrul 50 şi asta va dura un timp, pentru că până acolo există proiect, există analize, iar de la kilometrul 50 până la kilometrul 191, practic până la vărsarea sa în Dridu (lacul Dridu n.r.), nu am găsit vreo documentaţie tehnică. Am discutat şi cu proiectantul care a fost în echipa de proiectare pentru acest mare obiectiv al ţării, dar nu a fost realizat un proiect în această direcţie. Noi acum, practic, o luăm din aproape în aproape şi fiind obiectiv stabilit prin lege trebuie să-l îndeplinim: până la kilometrul 23 să terminăm până în 2027”, a afirmat Daea. Şeful MADR a reiterat că sistemul de irigaţii este un sector de mare importanţă pe care îl urmăreşte cu foarte mare atenţie. „Investiţiile în sistemul de irigaţii reprezintă o preocupare prioritară în activitatea mea, sau mai bine zis este un obiectiv pe care eu îl urmăresc cu foarte multă atenţie şi am angajat toate structurile responsabile pentru realizarea Planului Naţional de Irigaţii să acţionăm în aşa fel încât să ne îndeplinim obiectivul pe care l-a stabilit Parlamentul României pentru reabilitarea şi extinderea sistemului de irigaţii pe 2,6 milioane hectare până în 2027. Avem şi banii necesari: 1,5 miliarde de euro prevăzuţi prin lege şi iată că avem şi instrumentul legal şi în acelaşi timp şi obligativitatea de a face pentru a pune într-un confort hidric suprafeţele posibile de irigat”, a explicat şeful MADR. Canalul Siret-Bărăgan este un proiect început în anul 1986 pe râul Siret, între Barajul Călimăneşti şi Lacul Dridu, care urma să aducă apele din râul Siret către câmpurile Bărăganului. Canalul trebuia să aibă o lungime de 198 de kilometri, o lăţime la bază de 20 de metri şi o adâncime de 7 metri. Construirea canalului urma să aducă beneficii economice pe trei planuri: asigurarea apei pentru irigaţii în Bărăgan, reducerea riscului producerii de inundaţii în lunca Siretului şi utilizarea sa ca rută pentru transportul naval de mărfuri. În anul 2012 se estima că pentru realizarea acestui proiect ar fi nevoie de o investiţie de 3,5 miliarde de euro. Finalizarea sa ar fi putut asigura irigarea a 10% din terenul agricol al României.