Luiza Rădulescu Pintilie

În şedinţa de săptămâna viitoare a Consiliului Local Băicoi vor fi aprobaţi indicatorii tehnici şi economici pentru un amplu proiect de modernizare şi reabilitare a zeci de străzi din oraşul situat în centrul judeţului, precum şi pentru construirea de rigole carosabile pentru preluarea apelor pluviale.
De altfel, pentru primarul Marius Constantin, asfaltarea străzilor a constituit o prioritate încă de la alegerea sa în fruntea administraţiei locale, în anul 2017, descrierea pe care o făcut-o fiind mai mult decât relevantă pentru „radiografia” unei aşezări urbane, aşa cum o găsise la momentul respectiv:” Oraşul era trist, străzile erau distruse, lipseau locurile de joacă, peste zonele verzi se intrase cu buldoexcavatorul, iar datoriile Primăriei la acel moment erau foarte mari (în luna aprilie 2017 conturile au fost blocate pentru o datorie din 2010)”. Deja, referindu-se la principalele proiecte realizate în perioada 2017-2020, a celui dintâi mandat, acelaşi edil evidenţia: „Dezvoltarea infra­structurii a constituit un capitol prioritar în acest mandat și a avut în vedere modernizarea străzilor. Foarte multe străzi erau de pământ, dar am reabilitat și străzi asfaltate aflate într-o stare jalnică. În 3 ani de zile s-au asfaltat peste 150 de străzi dintr-un total de aproximativ 200”.
În noul proiect, cu o valoare estimată de aproximativ 16 milioane de lei, finanţată din bugetul local, după cum ne-a precizat primarul Marius Constantin, sunt incluse 47 de străzi, printre care: 11 Iunie, Nicolae Bălcescu, Mihail Kogălniceanu, Vârful cu Dor, Profesor Iancu, Amurgului, Plevnei, Carpaţi, Aleea Florilor, Trandafirilor, Aviatorilor, Gheorghe Doja, Tronson Primăverii, Baicului, 1 Mai, Trifoi, Doina, Înfrăţirii, Crizantemelor, Luceafărului, Venus, Caraiman, Dâmbului, Ceahlăului, Dumitru Mocirniţă, Criviţei, Horia, Fdt. Neptun, Ovidiu, Teilor, Tomis, Metalurgiei, Fdt Zânelor, Cerbului, Şipot. Pentru străzile Independenţei, Republicii şi Primăverii e prevăzută construirea de rigole pentru preluarea apelor pluviale.
Durata de execuţie a lucrărilor este de 3 ani. Importanţa reţelei stradale într-un oraş nu mai trebuie argumentată. Iar o asemenea importanţă creşte cu atât mai mult pentru localnici şi agenţi economici, precum şi pentru cei care tranzitează aşezarea atunci când aceasta, ca şi oraşul Băicoi, este dezvoltată de-a lungul unei artere principale – strada Republicii – din care se desfăşoară apoi o extinsă reţea către şoseaua naţională DN1, în zona sud-vestică, cu acces spre Ploieşti sau Braşov, precum şi spre drumuri judeţene ce permit legătura cu alte localităţi – Plopeni, Scorţeni, Telega, Câmpina, Proviţa sau Adunaţi .