Rodica Paraschiv
Deputat PSD Prahova

Unul dintre proiectele de infrastructură finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență este și tronsonul Ploiești – Buzău al autostrăzii A7, denumită Autostrada Moldovei, un drum de mare viteză care ar urma să facă legătura între Capitală – prin joncțiunea la A3 București-Ploiești, în zona comunei prahovene Dumbrava – și nordul Moldovei.
Pentru tronsonul dintre Ploiești și Buzău, cu cele trei sectoare ale sale: Dumbrava – Mizil, Mizil – Petroasele și Pietroasele – Buzău, licitația demarată pe 1 iunie 2021 este aproape de finalizare, urmând ca în scurt timp să fie semnate contractele de execuție a lucrărilor. Din păcate, nici această procedură de achiziție nu a fost lipsită de întârzieri, din cauza cererilor de clarificări din perioada anterioară deschiderii ofertelor, dar și a contestațiilor apărute pe fiecare dintre cele trei loturi, după desemnarea câștigătorilor.
În prezent, CNAIR se pregătește să semneze contractele cu asocierile de firme de construcții desemnate câștigătoare în urma procedurilor de achiziție pentru Dumbrava-Mizil și pentru Mizil-Pietroasele, rămânând o mică întârziere pe al treilea lot – cel dintre Pietroasele și Buzău, unde contestațiile sunt în procedură de soluționare la Curtea de Apel București.
După semnarea contractelor, se deschide calea pentru începerea lucrărilor la cea de-a doua autostradă care ar urma să străbată județul Prahova, o cale rutieră necesară pentru a crea o nouă legătură – directă – între București – Ploiești – Buzău.
Trebuie făcuți cât mai curând acești pași pentru demararea execuției tronsonului Ploiești – Buzău al A7, astfel încât să nu se piardă finanțarea prin PNRR, o șansă pe care județul Prahova o are, de această dată, pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere!
România are nevoie de proiecte mari de infrastructură, atât rutieră, cât și feroviară, iar Partidul Social Democrat a demonstrat – prin ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu – că se poate, dacă se vrea, să se miște lucrurile. În șase luni de guvernare, au fost semnate contracte cu o valoare totală de peste 3 miliarde de euro pentru toate modurile de transport, s-a modificat legislația pentru a urgenta achizițiile și pentru a scurta termenele necesare avizelor, s-a continuat descentralizarea proiectelor și cooperarea cu autoritățile locale.