Violeta Stoica
Nici lotul Dumbrava-Mizil nu a scăpat de contestații, după finalizarea procedurii de achiziție și anunțarea constructorului câștigător! Cătălin Urtoi, consilier în Ministerul Transporturilor, a anunțat că inclusiv pe Lotul 1 al autostrăzii Ploiești-Buzău, adică pentru sectorul Dumbrava-Mizil, au fost depuse două contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. Astfel, rezultatele procedurii de achiziție au fost contestate pentru toate cele trei loturi ale autostrăzii Ploiești-Buzău, Cătălin Urtoi făcând publică și situația la zi a procedurii de achiziție pentru acest tronson din A7.
Astfel, conform sursei menționate, pe Lotul 1 – Dumbrava-Mizil, în lungime de 21 km., pe 18 aprilie 2022 a fost desemnată câștigătoare firma italiană Impresa Pizarotti (liderul asocierii IMPRESA PIZZAROTTI & C.S.p.A. – PIZZAROTTI SA – RETTER PROJECT MANAGEMENT SRL, cu preţul de 1,468 de miliarde de lei fără TVA), iar pe 28 aprilie au fost depuse două contestații. Urmează analiza contestațiilor de către CNSC cu emiterea deciziei în maximum 45 de zile.
Pe Lotul 2 – Mizil-Pietroasele, în lungime de 28,35 km, pe 15 martie 2022 a fost desemnat câștigător un operator româno-bulgar Coni+Traci Grup, în acest caz a fost depusă o contestație și se așteaptă decizia CNSC, care ar trebui să apară în această săptămână.
Pe Lotul 3 – Pietroasele-Buzău, în lungime de 14 km, pe 7 martie 2022 a fost desemnată câștigătoare asocierea Drum Asfalt + Trameco, iar pe 17 martie 2022 au fost depuse trei contestații, din care două au fost admise de către CNSC în parte (s-a cerut reevaluarea grupului de firme declarat câștigător), iar ofertantul respins a mers mai departe la Curtea de Apel.
Pentru toate cele trei loturi se estimează semnarea contractelor de execuție până la sfârșitul acestui an, potrivit consilierului ministrului Transporturilor.
Licitația pentru sectorul Ploiești-Buzău al autostrăzii Moldovei (A7) a fost lansată pe 1 iunie 2021 și a trecut prin mai multe amânări ale deschiderii ofertelor, inclusiv din cauza contestațiilor. Ulterior, după depunerea dosarelor tehnico-economice ale firmelor interesate de construirea acestui tronson, au urmat alte întârzieri ale desemnării câștigătorilor, din cauza cererilor de clarificări, iar după anunțarea asocierilor de societăți de construcții care ar urma să realizeze cele trei loturi din Ploiești-Buzău, au apărut contestațiile la rezultatul procedurii. Rămâne de văzut când vor fi semnate contractele de execuție și, mai mult decât atât, când va fi dat ordinul de începere a lucrărilor.