Mai multe instituții semnalează faptul că s-au înmulțit situațiile în care sunt transmise mesaje false, pentru a induce în eroare clienții, cu scopul de a beneficia de foloase necuvenite. Cel mai recent semnal a venit din partea companiei Poșta Română, care a anunțat public următoarele: ” Vă informăm că Poşta Română comunică doar de pe adresele oficiale de e-mail (suportclienti@posta-romana.ro și noreply@posta-romana.ro). În ultima perioadă, o parte dintre clienții noștri au primit mai multe e-mailuri de tip phishing, prin care sunt îndrumați să plătească o anumită sumă («3,00 L»), pentru ca trimiterea lor poștală să fie expediată. De asemenea, acestora li se solicită să completeze un formular, «pentru a trimite o cerere de livrare din nou». Prin completarea unui astfel de formular sau achitarea unei anumite taxe impuse, menționăm că se pot colecta datele personale și bancare, cu scopul de a fi sustraşi bani din conturile clienților. În context, dacă ați primit un astfel de e-mail, vă rugăm să: nu deschideți acel e-mail și să îl marcați ca spam!; nu accesați niciun link!; nu completați niciun formular!; nu achitați nicio taxă!”.