Elevii cu afecţiuni cronice vor putea beneficia de învăţământ hibrid până la finalul semestrului al doilea al acestui an şcolar, a anunţat, într-o conferinţă de presă, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, care a precizat că s-a creat această posibilitate deoarece pandemia de COVID-19 încă nu s-a încheiat, potrivit Agerpres.
„Elevii cu afecţiuni cronice, care au boli care afectează capacitatea de oxigenare, boli respiratorii, boli cardiovasculare, obezitate severă, diabet zaharat de tip 1, afecţiuni cronice asociate cu imunodepresie moderată sau severă, precum transplant, afecţiuni oncologice în tratament imunosupresor, cei cu imunodeficienţe primare sau dobândite sau alte tipuri de tratamente imunosupresoare, toate aceste categorii vor putea beneficia de învăţământ hibrid până la finele semestrului doi, până când transmisia comunitară se va încheia”, a spus ministrul.El a precizat că acest lucru se va face cu certificare medicală, la solicitarea părintelui şi cu aprobarea Consiliului de Administraţiei al unităţii de învăţământ. „Acest lucru se va face cu certificare medicală, la solicitarea părintelui şi cu aprobarea Consiliului de Administraţie. Am creat această posibilitate ca în această perioadă în care pandemia încă nu s-a încheiat, deşi starea de alertă a fost ridicată, aceşti elevi să poată beneficia de sprijin din partea fiecărei şcoli în parte”, a explicat Cîmpeanu.
Ministrul s-a referit şi la cadrele didactice cu vulnerabilităţi, spunând că aceasta este „o problemă care ţine de Medicina Muncii”.
„Pentru cadrele didactice cu vulnerabilităţi – este o problemă care ţine mai degrabă de Medicina Muncii. Având în vedere componenta de medicină, ne ducem către Ministerul Sănătăţii; având în vedere partea muncii din sintagma Medicina Muncii – ne ducem către Ministerul Muncii. Ministerul Educaţiei a reglementat ceea ce stătea în aria de competenţă – respectiv pentru elevi, procedurile pentru elevi. Pentru colegii cadre didactice care au şi ei vulnerabilităţi medicale – pe care le înţelegem -, din păcate, nu stă în puterea Ministerului Educaţiei pentru a reglementa aceste lucruri”, a arătat Cîmpeanu.