Simularea Bacalaureatului 2022 începe astăzi, 28 martie, cu proba de limba și literatura română, în care viitorii absolvenți de liceu își pot testa, prin rezolvarea subiectelor, cunoștințele în perspectiva examenului din luna iunie, potrivit Hotnews. Calendarul simulării BAC 2022 a fost aprobat prin ordin de ministru, astfel: 28 martie 2022: Proba E) a) – probă scrisă – Limba şi literatura română; 29 martie 2022: Proba E) c) – probă scrisă – proba obligatorie a profilului; 30 martie 2022: Proba E) d) – probă scrisă – proba la alegere a profilului şi specializării; 31 martie 2022: Proba E) b) – probă scrisă – Limba şi literatura maternă; 14 aprilie 2022: Afișarea rezultatelor la simularea bacalaureatului 2022. Pentru pregătirea elevilor care susțin simularea BAC 2022, Ministerul Educației a publicat modele de subiecte și barem la română, care să-i ajute în pregătirea pentru bacalaureat. Anul trecut, elevii de la profilurile real și uman au primit la primul subiect la română la simularea BAC un text din Jean Bart „Mărturisiri literare”. Al doilea subiect la română a fost un fragment din piesa „Conu Leonida față cu reacțiunea” a lui Ion Luca Caragiale. Al treilea subiect la română la simularea Bacalaureatului 2021 a avut ca cerință prezentarea particularităților unui text al lui Ioan Slavici, respectiv particularitățile unui personaj, tot dintr-un text al lui Slavici. Probele la simularea BAC 2022 încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Elevii au la dispoziție trei ore pentru elaborarea unei lucrări scrise la simularea Bacalaureatului 2022.Timpul pentru elaborarea lucrării se calculează din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Potrivit Ministerului Educației, subiectele vor fi elaborate pe baza conţinuturilor şi competenţelor asociate acestora, conform programelor de examen pentru Evaluare Națională şi Bacalaureat. Rezultatele obținute de elevi la simularea BAC-ului 2022 sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ în care acestea s-au desfășurat, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare. Rezultatele obținute la simulare nu se contestă și nu se trec în catalog, decât în situații excepționale, în baza unei cereri scrise depuse de cei interesați.