Și un pasaj pietonal subteran, la Comarnic, a fost ieri în atenția Executivului

V. Stoica

Guvernul a adoptat, în cadrul ședinței de ieri, două proiecte de hotărâri privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru două obiective de investiții în județul Prahova: pasajele rutiere Sinaia Sud și Sinaia Nord. De asemenea, tot în cadrul întrunirii de ieri, a fost prezentată o notă care va fi adresată Primăriei Comarnic, prin care se va solicita transmiterea unui teren din domeniul public al orașului Comarnic în domeniul public al statului, pentru realizarea unui pasaj pietonal subteran, în zona centrală a localității.
Primul pasaj rutier, de pe DN1, la intrarea în Sinaia, spre Bulevardul Republicii, este estimat la o valoare totală de 53,5 milioane de lei, potrivit anexei hotărârii de guvern aprobate ieri. Așa cum se știe, traficul rutier în interiorul orașului Sinaia se realizează cu dificultate din cauza numărului mare de autovehicule ce tranzitează DN 1 prin interiorul orașului, dar și a trecerilor de pietoni și a traficului local aferent străzilor care converg în DN 1. „Punctul de conflict este generat de virajul la stânga al vehiculelor care doresc să intre (prin Bulevardul Republicii) în centrul orașului Sinaia și care au prioritate față de vehiculele care circulă pe DN 1 pe sensul Brașov – București. Acest fapt conduce la: timpi mari de așteptare în coloanele care se formează datorită staționării îndelungate a autovehiculelor în interiorul orașului, consum sporit de carburant, poluare fonică și emisii crescute de noxe. Conform studiului de trafic elaborat în perioada de trafic intens au fost înregistrate aproximativ 23.646 vehicule echivalate/zi. În vederea fluidizării traficului, se propune reamenajarea acestei zone prin realizarea unui pasaj rutier. Obiectivul face parte din programul “Măsuri de sporire a capacității de circulație pe DN 1 Valea Prahovei, sectorul de drum Comarnic – Predeal” și este prevăzut în cadrul POIM 2014-2020. Strategia de realizare a pasajului rutier se încadrează în soluțiile tehnice în vederea creșterii gradului de siguranță rutieră și implicit scăderea numărului accidentelor rutiere și îndeplinirea obiectivului impus în Strategia Națională de Siguranță Națională Rutieră pentru perioada 2016 – 2020. Din punct de vedere funcțional și al traficului, obiectivul se încadrează în clasa de importanța II şi va avea lungimea de 438,00 m.
Principalul avantaj al acestei investiții este că va putea asigura o viteză crescută a traficului de tranzit și fluidizarea acestuia, reducerea costurilor călătoriei, eliminarea ambuteiajelor, reducerea riscului de accidente, sporirea siguranței participanților la traficul auto și pietonal, reducerea noxelor și zgomotului din zonă”, se arată în nota de fundamentare aferentă acestui obiectiv de infrastructură rutieră.
Pasajul rutier Sinaia Nord (a cărui valoare estimată este de circa 56,6 milioane de lei), care ar urma să apară la ieșirea din Sinaia spre Bușteni, se va forma din Bulevardul Ferdinand spre DN1, acolo unde există un alt punct de conflict în trafic, Bulevardul Ferdinand fiind drumul cu prioritate, în timp ce DN1 este drumul fără prioritate. La decizia poliției rutiere, intersecția este uneori dirijată de agenți de poliție, atunci când condițiile de trafic impun acest lucru. „Implementarea proiectului de realizare a unui pasaj rutier la intersecția DN 1 cu Bulevardul Ferdinand va conduce la identificarea celor mai bune soluții tehnice necesare în vederea creșterii gradului de siguranță rutieră și implicit scăderea numărului accidentelor rutiere, fapt ce corespunde obiectivului impus de Uniunea Europeană. Obiectivul face parte din programul “Măsuri de sporire a capacității de circulație pe DN 1 Valea Prahovei, sectorul de drum Comarnic – Predeal” și este prevăzut în cadrul POIM 2014-2020. Strategia de realizare a pasajului rutier se încadrează în soluțiile tehnice în vederea creșterii gradului de siguranță rutieră și implicit scăderea numărului accidentelor rutiere și îndeplinirea obiectivului impus în Strategia Națională de Siguranță Națională Rutieră pentru perioada 2016 – 2020. Conform studiului de trafic elaborat în perioada de trafic intens au fost înregistrate aproximativ 18.688 vehicule echivalate/zi. Pentru fluidizarea traficului pe DN1, la ieşirea din oraşul Sinaia, este necesar să se realizeze un pasaj rutier. Din punct de vedere funcțional și al traficului, obiectivul se încadrează în clasa de importanță II şi va avea lungimea de 382,50 m”, se arată în nota de fundamentare a hotărârii privind pasajul rutier de la ieșire din Sinaia spre Bușteni.


Tot în cadrul ședinței de guvern de ieri, a fost prezentată nota privind transmiterea unei cereri către Consiliul Local al orașului Comarnic, județul Prahova, cu privire la adoptarea unei hotărâri ce are ca obiect transmiterea unui teren, cu suprafaţa de 830 mp, situat în orașul Comarnic, din domeniul public al oraşului Comarnic în domeniul public al statului, în vederea dării în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii prin Compania Naţionala de Administrare a Infrastructurii din România pentru realizarea unui pasaj pietonal subteran în zona Primăriei Comarnic. Și această investiție este necesară pentru că traficul de pe DN1 care tranzitează orașul Comarnic trece prin centrul orașului si creează probleme foarte mari pe raza orașului, din cauza suprapunerii circulației de tranzit cu circulația urbană.