Compania Tommy Hilfiger Corporation este dedicată trăirii spiritului visului american. Mantra lor consideră că spiritul tinereții este cea mai mare sursă de inspirație, ingeniozitatea este cheia valorii și a excelenței în a face din calitate o prioritate în viața și produsele lor și că, respectându-ne unii pe alții, putem ajunge la toate culturile și comunitățile. Prin îndrăzneală în viziunea lor, brandul Tommy Hilfiger își extinde continuu limitele.
Tommy Hilfiger Corporation comercializează îmbrăcăminte pentru bărbați, femei și copii creată de Tommy Hilfiger. Hilfiger vinde o linie completă de îmbrăcăminte, de la șosete la cămăși, costume de baie, jachete, pantaloni, curele, portofele și cravate, precum și îmbrăcăminte de dormit, haine de golf, ochelari, produse cosmetice, lenjerie de pat și mobilier pentru casă.
Compania operează 15 magazine de specialitate, zece magazine Tommy Jeans, un magazin Tommy Hilfiger pentru copii și un magazin dual concept. Hilfiger operează, de asemenea, 102 magazine de outlet ale companiei, care oferă produse de marcă, precum și marfă în afara sezonului.
Produsele Tommy Hilfiger, care poartă binecunoscutul logo roșu, alb și albastru, pot fi găsite, de asemenea, în marile magazine și sunt comercializate în peste 55 de țări din întreaga lume.
Deși compania a fost înființată abia în 1992, istoria sa începe propriu-zis cu averile omonimului său, Thomas Jacob (Tommy) Hilfiger. Născut în Elmira, New York, în 1951, Hilfiger a pornit prima sa afacere cu îmbrăcăminte pe când era încă în liceu. El și doi prieteni au investit 300 de dolari în blugi uzați și i-au vândut într-un subsol din Elmira. Hilfiger nu a urmat niciodată o facultate, dar a transformat afacerea cu blugi într-un lanț de șapte magazine din nordul statului New York, numit People’s Place. People’s Place vindea blugi, pantaloni evazați și alte articole de îmbrăcăminte, precum și lumânări, tămâie și postere.
Magazinele au avut suficient succes pentru ca Hilfiger să-și permită un Porsche, dar au fost prost administrate. În 1977, People’s Place a fost obligat să declare faliment. Hilfiger s-a mutat în Manhattan și a încercat să își găsească de lucru ca designer vestimentar. Deși nu avea o pregătire formală, el a proiectat și vândut veste și pulovere pentru People’s Place. A lucrat pe cont propriu și apoi a înființat o companie de îmbrăcăminte sport care a dat faliment după numai un an. În cele din urmă, a găsit de lucru ca designer de blugi pentru Jordache.
În 1984, Hilfiger a fost contactat de Mohan Murjani, un magnat indian al industriei textile. Murjani deținea licența pentru blugii Gloria Vanderbilt și ajutase la declanșarea nebuniei pentru blugii de designer în anii 1970. Murjani a avut ideea de a actualiza aspectul popular „preppy” asociat cu designerul Ralph Lauren și de a-i da un aspect mai tânăr și mai atractiv pentru mase. L-a ales pe Hilfiger pentru a crea o linie pentru firma sa, Murjani International. La început, însă, marketingul a fost mult mai important decât hainele propriu-zise.
Linia de îmbrăcăminte Tommy Hilfiger a debutat în toamna anului 1985, cu o campanie publicitară care nu prezenta haine, dar care declara că Hilfiger era un designer la egalitate cu Ralph Lauren, Perry Ellis și Calvin Klein. Reclamele nu au făcut mai mult decât să introducă numele lui Hilfiger în pantheon. Cu toate acestea, acest lucru a fost cumva eficient.
Îndrăzneala strategiei a atras atenția în industria modei și a provocat comentarii din partea lui Johnny Carson și a altor persoane notabile. Primele reclame au fost concentrate în jurul orașului New York, folosind presa scrisă și presa exterioară. Până în 1987, linia Hilfiger atrăgea mai mult atenția la nivel național cu reclame în People, USA Today, Newsweek, GQ, Sports Illustrated și alte publicații.
Întregul buget publicitar pentru hainele Hilfiger a fost de numai 1,4 milioane de dolari, iar reclamele apăreau rar. Cu toate acestea, ele făceau vâlvă, cu ajutorul unor pagini duble și, deoarece prezentau cuvinte, logo-uri sau chipul lui Hilfiger, și nu imagini cu haine sau modele, se deosebeau de alte reclame de modă. Potrivit unui sondaj, după numai doi ani de publicitate, Hilfiger a reușit să convingă 68% dintre newyorkezii incluși în eșantion să îl numească printre cei mai importanți patru sau cinci designeri. Vânzările au atestat, de asemenea, strălucirea strategiei de marketing.
În 1986, hainele marca Hilfiger erau disponibile în 60 de magazine și 25 de magazine specializate și au adus vânzări cu amănuntul de 32 de milioane de dolari. Un an mai târziu, vânzările cu amănuntul s-au mai mult decât dublat, ajungând la 70 de milioane de dolari.
Deși creșterea impresionantă a lui Hilfiger a încetinit dramatic față de anii 1990, compania a rămas un brand popular și bine cunoscut. Pe lângă publicitatea tradițională, compania a ales să își promoveze imaginea prin metode unice, inclusiv prin achiziționarea drepturilor de sponsorizare a Teatrului Jones Beach din Long Island, unul dintre cele mai de succes amfiteatre din Statele Unite, și prin sponsorizarea unui vas de navigație. Nava a fost botezată Tommy Hilfiger Freedom America.