Dacă forumurile de gătit sunt o indicație, mixerul iconic de la KitchenAid poate fi cel mai căutat echipament al bucătarilor casnici. Fie că deja bateți smântâna cu unul de câțiva ani sau vă gândiți să vă cumpărați unul, există câteva lucruri pe care s-ar putea să nu le știți despre acest aparat popular de durată.
1. Au fost inițial menite să economisească timpul brutarilor comerciali.
În 1908, Herbert Johnson de la Hobart Manufacturing Company a început să proiecteze o mașină care să se ocupe de sarcina de a amesteca aluatul de pâine. Până în 1914, compania comercializa un malaxor gigant de 80 de litri, numit Model H. A fost o mană cerească pentru brutarii comerciali, care au început să se înghesuie la aceste aparate uriașe.
2. Marinarii din marină au fost primii fani.
Înainte ca aceste mixere KitchenAid să fie elemente de bază ale bucătăriilor confortabile, acestea au apărut în contexte mai robuste. Marina Statelor Unite ale Americii, mereu în căutarea unei modalități de a economisi timp pentru marinari și de a hrăni eficient echipaje mari, a comandat mixere Model H pentru trei dintre navele sale, unde s-au dovedit atât de valoroase încât dispozitivul a devenit parte din echipamentul standard al navelor marinei.
3. Soția unui director i-a dat numele.
În urma succesului uriaș al mixerului comercial, Hobart a început să lucreze la un model pentru acasă. După cum se povestește, odată ce un prototip a fost finalizat, anumiți directori și ingineri au luat mixerele acasă la soțiile lor, în timp ce se gândeau la opțiunile pentru un nume comercial atrăgător. Când una dintre soțiile lor a lăudat mixerul ca fiind „cel mai bun ajutor de bucătărie” pe care l-a avut vreodată, s-a scris istorie culinară.
4. Prima versiune de acasă a fost enormă.
În 1919, bucătarii casnici au avut în sfârșit șansa de a găti cu o versiune la scară redusă a aparatului care revoluționase brutăriile și bucătăriile. Mixerul casnic, botezat Modelul H-5, nu s-a bucurat de același succes instantaneu ca predecesorul său industrial. În primul rând, nu era chiar elegantul KitchenAid pe care îl cunoaștem și îl iubim astăzi. H-5 cântărea 30 de kilograme și avea o înălțime de 66 de centimetri. Fabrica nu putea produce decât patru mixere complete pe zi, iar magazinele de vânzare cu amănuntul, cum ar fi magazinele de bricolaj, nu au dorit să comercializeze un produs atât de revoluționar fără să se asigure mai întâi că există o piață pentru el. Chiar și brutarii casnici care erau interesați de un mixer ar fi fost șocați de preț – modelul H-5 a fost vândut la prețul de 189,50 dolari, adică aproximativ 2 600 de dolari în 2015.
5. Compania a trebuit să devină creativă pentru a vinde mixerele.
Atunci când magazinele au ezitat să vândă mixerele de casă, Hobart a ieșit în stradă pentru a muta unitățile. O forță de vânzări din ușă în ușă, compusă în principal din femei, a cărat dispozitivele uriașe de la o casă la alta pentru a le arăta gospodinelor cât de util poate fi KitchenAid.
6. O versiune mai mică a dat marea lovitură lui KitchenAid.
Cu sau fără un discurs de vânzare convingător, a convinge gospodinele să scoată bani grei pentru un mixer enorm era totuși o sarcină dificilă. În 1927, o nouă versiune, mai mică, a ajuns pe piață, iar KitchenAid a dat în sfârșit lovitura. Modelul G era chiar mai mic decât modelul H-5 și puțin mai ieftin, ceea ce l-a ajutat să găsească un punct de echilibru care să se potrivească atât cu spațiul de lucru al gospodinelor, cât și cu portofelele lor. Noua versiune a fost un succes uriaș, care s-a vândut în 20.000 de unități în doar trei ani.
7. A început să arate familiar în anii 1930.
La scurt timp după ce modelul G a ajutat KitchenAid să găsească tracțiune pe piață, a lovit Marea Criză Economică. Deși o recesiune economică majoră ar părea o veste proastă pentru un lux relativ precum un mixer, compania a decis să continue să inoveze pentru a-și menține baza de clienți. În 1936, designerul Egmont Arens a venit la bord pentru a crea noi modele de mixere, o alegere care avea să modeleze literalmente viitorul KitchenAid. Arens a fost un susținător al „umanismului”, o filozofie care dicta că designul trebuie să fie plăcut simțurilor, pe lângă faptul că trebuie să fie funcțional, iar în august 1937, KitchenAid a introdus un succes de public din toate timpurile, modelul K.
Cât de puternic a fost noul design al lui Arens? Peste 75 de ani mai târziu, mixerele KitchenAid pe care miresele și mirii le adaugă la registrele lor sunt, în cuvintele companiei, „practic neschimbate” față de cele pe care Arens le-a lansat în 1937.