N.D.
În vederea sprijinirii activității Direcției de Sănătate Publică (DSP) Prahova, Instituția Prefectului Prahova a anunțat, ieri, că a pus la dispoziția locuitorilor din județ un call center prin intermediul căruia sunt preluate apelurile celor interesați să obțină informații despre vaccinare, testare și obținerea certificatelor digitale privind Covid-19.
Astfel, cu sprijinul Serviciului de Telecomunicații Speciale și al MApN, prin Baza 2 Logistică Valahia, la nivelul județului Prahova a fost practic extins call center-ul deja existent la DSP Prahova, prin suplimentarea cu 10 linii telefonice.
Concret, cetăţenii pot apela, în intervalul orar 08.00- 20.00, de luni până vineri, numărul unic de call-center 021.414.44.44, potrivit Instituției Prefectului acest proiect fiind unic la nivel județean, poate chiar național, din punct de vedere al organizării activității. Acest call center va funcționa în sala de ședinte a Palatului Administrativ din Ploiești, pusă la dispoziție de Consiliul Județean Prahova, timp de aproximativ o lună, cu ajutorul voluntarilor din cadrul Serviciului de Ambulanță Județean, al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Prahova și de la Crucea Roșie. De asemenea, și-au manifestat dorința de a prelua apeluri inclusiv angajați ai Instituției Prefectului, în afara orelor de program, toți voluntarii fiind instruiți și coordonați de un medic epidemiolog desemnat de DSP Prahova.
La numărul de telefon menționat, persoanele interesate pot primi informaţii despre: decizii de izolare/carantinare, transmiterea rapoartelor medicale, comunicarea rezultatelor testărilor prin metoda RT-PCR pentru depistarea virusului SARS-CoV-2, informaţii despre testări rapide antigen, măsuri de igienă, derogări de la măsura de carantinare, informaţii despre tipul de vaccin și programul centrelor fixe de vaccinare, precum și detalii despre medicii de familie implicați în procesul de vaccinare, farmacii autorizate pentru testare etc. Potrivit Instituției Prefectului, acest call center funcționează deja, iar în prima săptămână de activitate voluntarii DSP au preluat aproximativ 500 de apeluri, în context, instituția făcând apel și la alți prahoveni care se pot alătura voluntarilor deja existenți. ”Pentru a putea activa în regim de 12 ore pe zi, în intervalul orar 8.00- 20.00, considerăm că ajutorul oricărui voluntar este binevenit. Toți cei care doresc să se înscrie pentru una dintre cele 3 ture a câte 4 ore stabilite în programul zilnic ( 8-12, 12-16 și 16-20) pot trimite un e-mail, menționând datele de contact, experiența și motivul implicării, pe adresa: relatii_cu_publicul@prefecturaprahova.ro, și vor fi contactați de un reprezentant al Instituției Prefectului Județul Prahova. Selecția și programarea voluntarilor care să sprijine activitatea call center-ului se vor face în funcție de turele rămase descoperite după programarea voluntarilor deja implicați. Prioritare sunt persoanele cu o minimă experiență într-un call center, care au urmat un curs de prim ajutor și sunt dispuse să urmeze procedura pentru semnarea unui contract de voluntariat cu DSP Prahova”, se arată în comunicatul de presă transmis, ieri, de Instituția Prefectului Prahova. Pe de altă parte, reprezentanții instituției au detaliat și modul de funcționare al acestui call center, astfel încât cetățenilor să le fie mai ușor să acceseze informațiile de care au nevoie. Mai exact, când o persoană sună la numărul de call center 021.414.44.44, ascultă mesajul următor: ”Ați sunat la DSP Prahova! Vă informăm că acest apel este înregistrat, iar continuarea lui reprezintă acceptul dumneavoastră! Atenție! Numărul apelat nu este unul pentru urgențe medicale! Dacă aveți o urgență medicală, vă rugăm să apelați numărul de urgență 112! Dacă doriți informații legate de unitățile de învățământ, vă rugăm să apelați numărul 0800.67.20.31 – linie telefonică destinată elevilor, studenților și părinților.
Pentru informații privind campania de vaccinare împotriva COVID-19 apăsați tasta 1. 1 pentru informații privind obținerea certificatului verde; 2 pentru informații privind vaccinarea (tip vaccin din centre fixe, program centre fixe, medici de familie care vaccinează, echipe mobile, farmacii care testează, preluarea tichetelor de vaccinare etc.). Pentru DSP apăsați tasta 2. Apăsați tasta 1 dacă prezentați simptome specifice COVID-19 și doriți informații suplimentare privind măsurile necesare; apăsați tasta 2 dacă sunteți contact direct cu un caz confirmat COVID-19 și doriți informații suplimentare; apăsați tasta 3 dacă doriți informații despre izolare, carantinare, călătorii în străinătate, concediu medical sau alte informații; apăsați tasta 0 – pentru a reasculta acest mesaj”.