N. Dumitrescu

După o lungă perioadă de timp în care ploieștenii nu au mai văzut, ca în vremurile bune, angajați care să măture manual trotuarele ori mașini care să spele carosabilul, ci doar gunoaie aruncate la tot pasul, Primăria Ploiești a venit ieri cu o primă veste care rezolvă criza salubrității din municipiul reședință al județului Prahova. Astfel, Primăria Ploiești a anunțat, în mod oficial, că a semnat, ieri, un nou contract pentru activitățile de curățenie căi publice, inclusiv pentru deszăpezire, acesta fiind sigurul contract care era manageriat de către municipalitatea ploieșteană. S.C Blue Planet Services S.R.L. este noul operator care va asigura prestarea serviciilor menționate, în următoarele trei luni, până la finalizarea noii licitații pentru serviciul public de salubritate. ”Curățenia căilor publice va consta, potrivit contractului, în activități de măturare, spălare, stropire și întreținere a domeniului public și privat al municipiului Ploiești, iar serviciul de deszăpezire va asigura curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice, precum și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau îngheț. Reamintim că vechiul contract pentru curățenia căilor publice a fost reziliat, în urmă cu trei luni, de către administrația publică ploieșteană. Regia Autonomă de Servicii Publice Ploiești va monitoriza activitatea noului operator de salubritate, S.C. Blue Planet Services S.R.L. Prestarea serviciului se va face conform programului de salubrizare întocmit de municipalitate împreună cu prestatorul. Astfel, municipalitatea ploieșteană speră să se revină la normalitate în privința curățeniei căilor publice din oraș, în cel mai scurt timp, și, totodată, cere scuze ploieștenilor pentru disconfortul pe care l-au suportat, în contextul anterior, în ultimele luni”, se arată într-un comunicat al municipalității ploieștene. Semnarea contractului menționat vine după ce, pe data de 8 septembrie a.c., într-o ședință cu caracter extraordinar, pe ordinea de zi a consilierilor ploieștenii s-a aflat proiectul de hotărâre ce viza delegarea contractului pentru curăţenia căilor publice printr-o procedură realizată în regim de urgență. Încredințarea prin negociere directă, fără să mai fie publicat un anunț și în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice, a fost justificată, având în vedere urgența acestei proceduri, întrucât contractul cu Rosal fusese reziliat în urmă cu trei luni, iar termenul până la care acest operator de salubritate era obligat, în condițiile legii, să asigure continuitatea serviciului, a fost 16 septembrie a.c. De adăugat faptul că Primăria Ploiești a lansat deja o licitaţie în vederea desemnării unui nou operator de salubritate, pentru realizarea operațiunilor menționate anterior, în baza unui nou contract, însă contractul a fost contestat. În aceste condiții, cum finalizarea selectării unui nou operator este luată în calcul spre sfârşitul acestui an, durata documentului care a fost semnat ieri va fi până pe 31.12.2021, urmând să înceteze de drept la data semnării primului contract subsecvent încheiat în baza acordului atribuit ofertantului declarat câștigător la procedura de licitație deschisă. Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu contractul de ridicare a gunoaielor menajere de la platformele de colectare ale asociațiilor de proprietari și de la cei care locuiesc la case, având în vedere faptul că de aceste operaţiuni se ocupă în continuare Rosal, rezilierea contractului cu acest operator fiind luată în discuţie dinainte de Paști, fără să se ajungă încă la o decizie cadrul unei ședințe a ADI Deșeuri, care gestionează acest contract.