Nicoleta Dumitrescu
Dintre cele 1000 de posturi prevăzute, la nivel național, pentru suplimentarea celor deja existente la casele județene de pensii din țară, necesare pentru evaluarea în vederea recalculării pensiilor din sistemul public de pensii, 41 sunt rezervate județului Prahova. Casa Județeană de Pensii Prahova a anunțat că scoate la concurs, pentru sediul de la Ploiești, 29 de posturi (23 de posturi de consilier și 6 de referent), iar pentru Casa Locală de Pensii Câmpina – 12 posturi ( 10 de consilier și două de referent). Toate posturile sunt de execuție, pe perioadă determinată, pentru perioada 15 septembrie 2021 – 31 decembrie 2022, nefiind necesară vechimea, pentru cele de consilier solicitându-se studii superioare, iar pentru cele de referent studii medii. Depunerea dosarelor a început de ieri și se poate face până pe data de 30.08.2021, la sediul instituției, la Compartimentul Resurse Umane, parter, camera 14, intrarea B. Conform reprezentanților Casei Județene de Pensii Prahova, proba scrisă a examenului va fi în data de 6 septembrie a.c., la ora 10.00, care va fi susținută la o instituție aflată în vecinătatea sediului instituției, respectiv la Colegiul ”Național Regina Maria” din Ploiești, Str. N. Iorga nr. 7, iar interviul, în data de 9 septembrie, la ora 10.00, la sediul Casei Județene de Pensii Prahova. Scoaterea la concurs a celor 41 de posturi vine în contextul în care ministrul Muncii, Raluca Turcan, a anunțat că, începând de astăzi, 27 august, va începe procesul de recrutare și selecție a personalului suplimentar angajat pe perioadă determinată pentru digitalizarea dosarelor de pensii. Ministrul a avut, acum două zile, la sediul Casei Naționale de Pensii, o videoconferință cu toți președinții caselor județene din țară, inclusiv din Prahova, pentru a se asigura că procesul de selectare va fi așa cum s-a stabilit. Potrivit ordonanței de urgență deja publicate în Monitorul Oficial, personalul din casele de pensii urmează să fie suplimentat cu 1.000 de posturi, pe o perioadă determinată, până la data de 30 decembrie 2022, strict pentru evaluarea dosarelor de pensii. În acest context, ministrul Muncii a ținut să precizeze: ” Am cerut să poată intra în procesul de selecție și persoane care nu au experiență, dar au competențe și abilități pentru a contribui la acest proces de digitalizare. Suplimentarea personalului cu cei 1.000 de angajați este o condiție importantă pentru ca procesul de digitalizare și evaluare a dosarelor să fie încheiat în termenul asumat în PNRR – sfârșitul trimestrului trei al anului viitor, pentru a parcurge ulterior ceilalți pași ai reformei sistemului de pensii: finalizarea cadrului legal care să aducă echitate și sustenabilitate și reducerea discrepanțelor din sistemul actual de pensii; recalcularea pensiilor după formula din noua lege, care să permită o creștere mai consistentă a pensiilor mici aflate în plată”.
În ceea ce privește condițiile de participare la concurs pentru ocuparea posturilor, pentru cel de consilier sunt cerute studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență în domeniul: științe economice, științe inginerești, științe juridice, științe administrative; precum și în domeniul de licență: matematică, fizică sau informatică, iar pentru referent: studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat, în niciunul dintre cazuri nefiind necesară vechimea în muncă. În fișa postului de consilier debutant, de pildă, se menționează faptul că, după primirea dosarelor de pensie de la depozitul de arhivă repartizate pentru lucru, va fi nevoie atât de analizarea dosarului de pensie și efectuarea verificării primare a datelor care fac obiectul evaluării, referitoare la perioadele contributive și a numărului total de puncte, cât și de identificarea eventualelor neconcordanțe dintre informațiile existente în dosarul de pensie.
În evidențele Casei Județene de Pensii Prahova figurează 150.000 de dosare de pensie.