N.D.

Pentru o corectă informare a persoanelor interesate, reprezentanții Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Prahova au transmis, prin intermediul unui comunicat, o serie de clarificări în ceea ce privește posibilitatea ca românii care lucrează cu forme legale în străinătate să beneficieze de alocații pentru copiii lor. Astfel, menționând, din start, faptul că românii care lucrează legal în străinătate au dreptul la prestații familiale pentru copiii lor, în conformitate cu legislația țării respective, cei de la AJPIS Prahova au precizat: ”Condițiile de eligibilitate, precum și cuantumurile ce pot fi încasate pentru astfel de prestații/alocații/indemnizații sunt diferite de la țară la țară, de exemplu, Spania a renunțat în anul 2020 la aceste alocații, iar în Italia se acordă numai părinților cu venituri sub un anumit prag anual. În cazul cetăţenilor români care desfășoară activități profesionale într-un alt stat membru al UE/SEE/Elveția, indiferent de locul de reședință al membrilor familiei, cererile – însoțite de documentele solicitate de legislația specifică țării de activitate a părintelui – se depun la instituţia competentă din acel stat membru. Lista instituțiilor competente unde se poate depune cererea de acordare a beneficiilor familiale, din fiecare stat membru UE, poate fi regăsită pe pagina web a ANPIS: https://www.mmanpis.ro/lucratori-migranti/institutii-din-alte-state-ue/ ”, se arată în documentul transmis de instituția menționată. Legat de cererea de informații privind dreptul la prestațiile familiale în statul de reședință al familiei, prin intermediul formularului E 411, s-a subliniat faptul că acesta este unul dintre documentele care se completează numai de către instituțiile competente și care circulă între statele membre, având rolul de a stabili statul membru cu competență primară sau secundară, conform regulilor de coordonare stabilite de Regulamentul (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială. ”Începând cu data de 1 ianuarie 2021, acest schimb de informații între instituțiile competente din statele membre se face și electronic prin intermediul sistemului EESSI (Electronic Exchange of Social Security Information), urmând ca, de la 1 ianuarie 2022, să se realizeze exclusiv pe cale digitală”, se mai arată în comunicatul AJPIS Prahova.